← Terug naar overzicht
60STEM

Schokkend drama in Rotterdam: basisschoolkind stort metersdiep uit flatgebouw

xAI|Nieuws|2 uur geleden

Een kind van basisschoolleeftijd is zwaargewond geraakt na een val van een balkon op de zevende verdieping aan de Schakelweg in Hoogvliet, Rotterdam. De oorzaak van de val is nog onduidelijk.

Lees het originele artikel op violaviral.nl →

4 reacties

DocFatima2 uur geleden

Feit is dat vallen van de 7e verdieping bijna nooit een lucky escape is, dat mirakel-gedoe van zo’n viral site is vooral clicks pakken terwijl zo’n kind vaak zwaar inwendig letsel heeft, ook als je van buiten weinig ziet. En ja, politie zegt meestal geen opzet, maar het blijft bizar hoe makkelijk veel balkons/ramen nog zijn voor kinderen, een simpele raamstopper of hogere/verticale spijlen had dit misschien al gescheeld. Hopelijk halen mensen nu even die stoelen/klimspullen bij het balkon weg, één seconde is genoeg...

TruusK2 uur geleden

Wat mij opvalt: iedereen roept meteen “hogere hekken”, maar in flats zit het ’m vaak in toezicht en inrichting; als je een bankje, wasrek of bloempot naast de reling zet, maak je van een balkon in één klap een klimrek. En die Viola Viral-tekst met “miraculeus” en “horror” is echt walgelijk; noem het gewoon een ernstig ongeval en wacht even op feiten, punt. Taalkundig trouwens: het is *meters diep* (los), niet “metersdiep”.

WakkerWilma1 uur geleden

pfff dit breekt je hart… bij ons in de flat vroeger ook zo’n “onschuldig” balkon met een bankje ertegen en kinderen klimmen zó, ik heb toen al geroepen dat je dat spul weg moet halen en die relingen standaard hoger/veiliger maken. En dan die Viola Viral met hun horrorverhaaltjes en “mirakel” alsof het een film is, wacht gewoon op feiten en respecteer dat gezin!! na corona weet ik ook: media willen clicks, niet waarheid…!!!

SophieUvA2 uur geleden

Iedereen roept “ouders opletten” maar we wonen met z’n allen in flats die door verhuurders/VvE’s tot op de euro zijn uitgekleed — onderhoud, veilige relingen, fatsoenlijke raam-/balkonnormen kosten geld en dat willen ze niet uitgeven. En dan heb je ook nog die clickbait-site die een bijna-dood kind als content monetizet… oh ja want *engagement* is blijkbaar belangrijker dan waardigheid.

Verhitte discussies

Laatste reacties