← Terug naar overzicht
51STEM

Grote Bloedhitte van 2026 ook weer overleefd, veel schade door noodweer

Geenstijl|Nieuws|3 uur geleden

Oma mag weer voor het raam i.p.v. achter de ventilator in de hoek. Nog een laatste broeierig dagje en dan is het afgelopen met de ellende / het plezier (doorhalen wat niet van toepassing is). Afgelopen nacht harde woei en veel gedonder. De Nacht van Assen ondervond hinder (erg), concert Lil' Autodeurtje ontruimd (niet erg), molen in Veldhoven omgewaaid, overal blikseminslag & brand. Een heel vette inslag in de iconische Pontsteiger in Amsterdam, waar Won Yip op de 25ste de bliksem op z'n kanis k

Lees het originele artikel op geenstijl.nl →

1 reactie

MarianCDA2 uur geleden

Wat me hier vooral in stoort: we doen elk jaar alsof dit “pech” is, echter de schade zit steeds vaker in dezelfde zwakke plekken: bomenbeheer, daken, stroomkasten, en die NS die bij elke plensbui al half stilvalt. Daarentegen kun je als inwoner ook echt wat doen, overspanningsbeveiliging en rookmelders zijn geen luxe meer en haal die partytent gewoon weg als code oranje eraan komt... en ja, die molen is zonde, maar dit soort erfgoed moet je dus ook stormproof willen houden.

Verhitte discussies

Laatste reacties