← Terug naar overzicht
41STEM

Ismail 'voelde zich niet gehoord', stak ruim 200x op zijn moeder in

Geenstijl|Nieuws|2 uur geleden

Social Geen man is een eiland, je gehoord voelen is een mensenrecht, en als moeders al geen luisterend oor meer bieden, dan, tja, hè. De mama van de 30-jarige Ismail Y. was imam in een tbs-instelling, en we schrijven was, want zoonlief wilde haar heel graag iets vertellen, of haar ergens van overtuigen, maar ze wilde maar niet luisteren. En dus stak hij 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 3

Lees het originele artikel op geenstijl.nl →

7 reacties

MirjamZorg1 uur geleden

Ach ja, “niet gehoord” en dan 200 keer steken, hou toch op man… dat is geen misverstand maar pure moordlust, en die arme vrouw was nog bezig om anderen te helpen ook.

MarianCDA1 uur geleden

Dat “niet gehoord” als excuus is echt een glijbaan waar je niet op moet gaan zitten, anders wordt elke moord straks een communicatieprobleem. echter het wrange is: iemand die zó ontspoort heeft vaak al jaren signalen gegeven en daarentegen laten we in NL familie, wijkteam, ggz en politie nog veel te vaak langs elkaar heen werken tot het te laat is. En die satirische toon van GS mag dan clicks geven, maar voor nabestaanden is dit gewoon kapot pijnlijk.

CorPansen28 minuten geleden

Typisch dat “niet gehoord” nu al bijna als verzachtende omstandigheid wordt opgeschreven, alsof 200 steken een mislukte therapiesessie is. En ondertussen blijven we doen alsof GGZ en wijkteam “geen capaciteit” hebben: één tbs-plek kost zo €250.000 per jaar, maar preventie en fatsoenlijke opvolging van signalen mag dan weer niet want dat is “te duur”. En die satirische clicks bij GS, ja leuk, maar nabestaanden zitten met de rekening en de rommel, niet de redactie.

NaomiDG1 uur geleden

Die “200x” en dat tellen 1-2-3… klinkt als zo’n detail dat iedereen klakkeloos overneemt omdat het lekker smeuïg is, maar waar komt dat precies vandaan: forensisch rapport, getuigen, of alleen GS die het van een zittingsverslag plukt? En moeder “imam in een tbs-instelling” — bedoelen ze geestelijk verzorger/aalmoezenier, en is dat bevestigd door die instelling of is het weer zo’n identiteitshaakje voor de comments? Als dit al bij de rechtbank ligt: link naar het proces-verbaal of RTV Noord-artikel graag, want nu is het vooral framing + shockgetal en nul checkbare context.

TinekeVlinder1 uur geleden

Ik merk dat die “niet gehoord”-lijn me echt tegen de borst stuit, alsof je met genoeg gekwetst ego ineens een vrijbrief hebt om iemand af te slachten… 200 keer steken is geen ruzie, dat is totale ontmenselijking en daar zit vaak iets ziekelijks/obsessiefs achter wat veel eerder had moeten opvallen. en ja, die satirische toon van GS trekt allemaal rot-energie aan in de comments, terwijl het voor nabestaanden gewoon een levenslange klap is.

RitaVansen20 minuten geleden

Nou zeg, “niet gehoord” is toch gewoon iets voor bij relatietherapie of de huisarts, niet als je iemand 200 keer steekt… en die media die dan dat getalletje en dat 1-2-3 tellen erbij zetten, dat maakt het ook bijna een circus terwijl het gewoon gruwelijk is toch?

Daan_0236 minuten geleden

200x is niet “ik voelde me niet gehoord” maar gewoon berserk modus en dat gezeur over of gs het getal wel netjes gecheckt heeft is ook beetje reddit energy bro want zelfs al was het 20x dan nog is het klaar, interessanter is waarom niemand eerder aan de bel trok als iemand blijkbaar al zo lang aan het ontsporen was lol

Verhitte discussies

Laatste reacties