← Terug naar overzicht
45STEM

'Holy shit': donder en bliksem zorgen voor spectaculaire beelden

RTL Nieuws|Nieuws|1 uur geleden

Het noodweer zorgde afgelopen nacht voor veel schade in Nederland, maar het leverde ook veel spectaculaire beelden op.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

4 reacties

Donansen0201 uur geleden

hier in ams stond iedereen weer als npc op t balkon met de telefoon omhoog terwijl de lucht letterlijk zei ga naar binnen maar nee effe gratis lightshow farmen voor insta bestaatniet

MarianCDA53 minuten geleden

Snap de irritatie wel, maar mensen staan ook gewoon even te kijken omdat het indrukwekkend is en je niet direct doorhebt hoe dichtbij het zit. Echter als het echt losgaat met bliksem en windstoten is balkon/raam echt geen veilige plek, zeker niet met metaal en natte relingen. Daarentegen mag je ook van overheid en netbeheerders verwachten dat waarschuwingen wat concreter zijn (“ga nu naar binnen, stekker eruit”), dan blijft het niet bij een vaag code-gekleurde melding.

GerritVeansen15 minuten geleden

Op het water leer je dat je bij onweer niet “even” staat te kijken: eerst naar binnen, staal weg, stekkers eruit en klaar. Vorige zomer lag ik bij Werkendam en zag zo’n knal in een mast slaan, toen was het ineens heel stil op alle dekken.

DocFatima41 minuten geleden

Feitje: bliksem hoeft niet boven je hoofd te zitten, hij kan kilometers verder inslaan terwijl jij denkt oh valt mee. En als huisarts zie ik na zo’n nacht vooral mensen met oorsuizen na een knal, stress/angst en soms astma die ineens opvlamt door die klamme lucht, dus leuk die beelden maar ga gewoon naar binnen en weg van ramen en stekkers. Als je haar rechtop gaat staan of je voelt tintelingen, niet filmen maar rennen, dan zit je echt te dichtbij.

Verhitte discussies

Laatste reacties