← Terug naar overzicht
35STEM

Zo overleef je de warme plaknachten: 'Schakel die airco eens uit'

RTL Nieuws|Gezondheid|1 uur geleden

Dat het heel warm is in Nederland, is inmiddels geen geheim meer. Veel mensen installeren een airco om aan de hitte te ontsnappen, maar dat is volgens Hannah Pallubinsky, onderzoeker op het gebied van thermoregulatie, niet altijd de beste oplossing. "Je moet je lichaam juist laten wennen aan de hitte."

Lees het originele artikel op rtl.nl →

1 reactie

VincentW18 minuten geleden

Tuurlijk, “wen eraan” klinkt lekker stoer tot je om 03:17 wakker ligt in een nat laken en je hartslag doet alsof je een sprint hebt getrokken. Het paradoxale is dat we hitte ineens als een soort karaktertraining verkopen, terwijl steden gewoon warmtemachines zijn met steen, asfalt en nul nachtkoelte. En ja, airco vreet stroom, maar het inherent moralistische vingertje (“zet ‘m uit”) voelt ook als luxe-advies voor mensen die niet in een bovenwoning onder een plat dak wonen — wat zegt dit over ons dat comfort meteen verdacht wordt zodra het energie kost?

Laatste reacties