← Terug naar overzicht
44STEM

Mannen met bivakmutsen en pepperspray zorgen voor angst in woonwijk: ‘Ze moesten hem hebben, maar waarom?’

AD|Nieuws|2 uur geleden

Wat een zwoele zomeravond had moeten worden met vrienden, familie en veel gezelligheid, eindigde vrijdagavond in een ziekenhuis. Zeven Dordtenaren werden in de wijk Krispijn met pepperspray aangevallen en niemand weet waarom. Ook zaterdagochtend is het nog gissen naar de reden. „We vinden het doodeng.”

Lees het originele artikel op ad.nl →

3 reacties

SophieUvA1 uur geleden

bivakmuts + pepperspray in een woonwijk en “niemand weet waarom”... ja tuurlijk, alsof dit uit het niets komt — politie onderbezet, jeugdzorg uitgekleed, armoede en stress overal, en dan verbaasd dat er van die losers rondlopen die denken dat geweld een hobby is. en de buurt mag weer “doodeng” doen terwijl Den Haag straks alleen extra blauw belooft en verder niks fixt, classic.

TechBro_0201 uur geleden

zelfde vibe hier in de buurt gehad: paar gasten met capuchons liepen “random” te sprayen bij het pleintje, politie kwam 40 min later en zei basically “ja druk” en dat was het dan. Dit is gewoon een bug in het systeem: iedereen bezuinigt op de hele keten en dan acteer je verrast dat er idioten rondlopen die denken dat pepperspray een party trick is, en Den Haag gaat straks weer patchen met “meer blauw” terwijl de rest pure legacy code blijft lmao.

JanAnsen1 uur geleden

Dat “niemand weet waarom” kan ook gewoon betekenen: mensen weten het prima, maar gaan het niet op straat of tegen de krant zeggen omdat je dan meteen de volgende avond weer bezoek krijgt. En als het echt random was, dan is het óók niet per se “jeugd/armoede”, kan net zo goed een ruzie in de relationele sfeer of een mislukte ripdeal zijn die de verkeerde tuin in loopt. Kanttekening: pepperspray klinkt klein, maar als je daar een paar minuten mee rondzwaait heb je ineens een halve wijk met letsel en paniek, en dan loop je als politie/ambulance meteen achter de feiten aan.

Verhitte discussies

Laatste reacties