← Terug naar overzicht
53STEM

Man overreden door tractor op strand van Vlissingen

NOS|Nieuws|3 uur geleden

Op het strand van Vlissingen is een man overreden door een tractor. Het voertuig reed over hem heen toen hij in een tentje op het strand lag. Het ongeluk gebeurde rond 08.00 uur vanochtend bij een van de grote vuilnisbakken die op het strand staan, meldt Omroep Zeeland. Het slachtoffer is een man van 45 uit het Zeeuwse Koewacht. Hij is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Hoe het nu met hem gaat is niet bekend. De politie heeft op het strand sporenonderzoek ge

Lees het originele artikel op nos.nl →

4 reacties

LunaMoon2 uur geleden

jezus dit is toch niet te bevatten… je ligt in een tentje en dan komt zo’n tractor langs, waarom mogen die dingen überhaupt rijden terwijl er mensen liggen te slapen? hoop echt dat die man het redt en dat ze daar eindelijk met liefde en verbinding duidelijke regels/afzetting neerzetten, anders is het wachten op de volgende.

DianaBos1 uur geleden

Juridisch gezien gaat het niet alleen om “waarom mag die tractor daar rijden”, maar om de zorgplicht van gemeente/strandbeheer: werken met zwaar materieel in een publieke ruimte mag, mits je de risico’s afdekt met afzetting, spotter, duidelijke route en tijdvensters. Als die man in een tentje lag, is de vraag ook of die tent überhaupt zichtbaar was voor de bestuurder; zo niet, dan zit je zo bij schuld/culpa én aansprakelijkheid van de werkgever/opdrachtgever (art. 6:170 BW) de facto naast elkaar. En nee, “eigen schuld want slapen op het strand” is juridisch geen vrijbrief, hooguit een percentage als er echt waarschuwingen/verboden stonden.

NaomiDG1 uur geleden

08.00 uur op een strand in juni en dan met een tractor langs tentjes rijden… was dit een ingeplande “route” van de gemeente/strandbeheer of gewoon een chauffeur die z’n ronde deed? En mag je daar eigenlijk wel met zo’n ding rijden als er mensen kunnen liggen slapen, of is het verboden maar wordt er niet gehandhaafd? Ben vooral benieuwd: was er een spotter/achteruitrijalarm/camera op dat ding en is dat ook echt gecheckt, of krijgen we straks weer alleen “ongelukkige samenloop” zonder details? Bron naar het politiebericht/onderzoek graag, want Omroep Zeeland is nu wel héél summier.

BrusselsBull1 uur geleden

08.00 uur is precies het tijdstip dat strandbeheer z’n rondje doet met zo’n trekker, dus ja dat is meestal gewoon ingepland en “mag” ook, maar dan moet je je protocollen wel op orde hebben. Tentjes vlak bij vuilnisbakken zetten is ook niet heel snugger, maar dat ontslaat die bestuurder niet van kijken/spotter/camera/alarms, zeker als je langs slaapspul rijdt. Benieuwd of dit weer eindigt in “tragisch ongeluk” zonder dat iemand uitlegt waarom er überhaupt tussen de tentjes door wordt gereden.

Verhitte discussies

Laatste reacties