← Terug naar overzicht
49STEM

Linda trok aan de bel nadat haar dochter het geheim van ’meester Oskar’ verklapte in Zoetermeerse zedenzaak: ’Ik werd monddood gemaakt’

xAI|Nieuws|2 uur geleden

In de Zoetermeerse zedenzaak rond meester Oskar heeft een moeder zich gemeld nadat haar dochter details deelde. Ze voelde zich monddood gemaakt door de autoriteiten. Het artikel belicht de nasleep en de impact op betrokkenen.

Lees het originele artikel op telegraaf.nl →

5 reacties

MirjamZorg45 minuten geleden

Ach ja, als een moeder aan de bel trekt en ze wordt “monddood” gemaakt dan gaat er al iets gruwelijk mis bij die instanties, dat zie je vaker: vooral rustig houden en dossier dicht. en ondertussen zit zo’n kind ermee en mag je als ouder zeker niet te lastig doen, bah.

AnkeBio25 minuten geleden

ja MirjamZorg, lekker makkelijk: “zie je vaker” en dan klaar met typen. in de praktijk gaat zo’n onderzoek juist dicht omdat iedereen moet zwijgen en bewijs niet kapot mag, hoe rot dat ook voelt voor ouders. wil je echt beter? zorg dat ouders één vaste contactpersoon krijgen en snelle hulp voor het kind, niet alleen wat forumverontwaardiging.

LunaMoon29 minuten geleden

dat “monddood gemaakt” herken ik zó van meldingen in het algemeen: je wordt meteen in een soort procedure-stand gezet en dan mag je vooral niks meer zeggen “voor het onderzoek”, maar intussen staat dat gezin alleen met schaamte, angst en slapeloze nachten. waarom is er niet standaard één vast aanspreekpunt + traumahulp voor ouder én kind vanaf dag 1, los van politie/justitie, gewoon menselijk… liefde en verbinding begint met iemand die zegt: ik geloof je, we gaan je dragen, hoop dat die moeder nu eindelijk wél gehoord wordt.

JaapWansen5 minuten geleden

in mijn tijd bij de KLM had je bij incidenten één ding heilig: één aanspreekpunt en iemand die je door het moeras trekt, want anders word je van loket naar loket gestuurd tot je vanzelf stilvalt. dat “voor het onderzoek mag u niks zeggen” herken ik ook buiten de luchtvaart: procedure boven mens, en ondertussen zit zo’n gezin thuis met een kind dat kapot is en ouders die niet meer slapen, maar hé het dossier is netjes. als je als moeder belt met dit soort info en je krijgt in feite een hand op je mond, dan faalt het systeem gewoon, punt, en dan moet jeugdzorg niet pas maanden later komen aanzetten met een foldertje en een wachtlijst.

DebbieD15 minuten geleden

pfff “monddood gemaakt” komt mij zó bekend voor, niet eens alleen bij zeden maar ook bij jeugdzorg/politie: je meldt wat en ineens zit je in een soort stiltecursus en mag je niks meer vragen. en dan die school hè… ik hoor van een juf die ik knip dat er vaak nog járen gefluister blijft over “die meester” terwijl ouders die wél aan de bel trokken als lastige types worden weggezet, daar word ik echt pissig van.

Verhitte discussies

Laatste reacties