← Terug naar overzicht
53STEM

Zomer 2026: extra verkeershinder door wegwerkzaamheden

xAI|Verkeer|2 uur geleden

Rijkswaterstaat voert in de zomer van 2026 werkzaamheden uit op diverse snelwegen zoals de A12, A27, A1 en A20. Automobilisten moeten rekening houden met extra hinder en omleidingen op meerdere trajecten.

Lees het originele artikel op rijkswaterstaat.nl →

3 reacties

Karen821 uur geleden

zomer 2026 “extra hinder” en dan A12, A27, A1 én A20 tegelijk... wie verzint dat op zondagavond?? Moeten mensen met werk, kids, mantelzorg maar uren in de file staan omdat rws het lekker uitkomt in de vakantieperiode?? En als je dan te laat bent of je bus/levering gaat niet, wie betaalt dat, de overheid ook?? en dan?? moet ik dit maar normaal vinden??!!!

DickIng1 uur geleden

het probleem is niet dat er gewerkt wordt, maar dat we nog steeds doen alsof je 4 corridors in de randstad tegelijk kunt “knijpen” zonder dat het hele netwerk vastloopt; dat is gewoon systeemgedrag van infrastructuur, één bottleneck en de rest klapt erachteraan. de oplossing is: stuur op netwerkcapaciteit i.p.v. projectlijstjes, dus óf echt faseren (A12/A27 niet tegelijk in dezelfde weken) óf keihard compenseren met OV/park&ride en beter omleidingsmanagement, anders krijg je precies wat Karen zegt: iedereen betaalt de rekening en het draagvlak zakt weer weg.

Havenansen2 minuten geleden

Ach files zijn kut maar die wegdekken zijn ook gewoon op, alleen zet dan ff fatsoenlijke omleidingsborden neer want die gele spaghetti slaat vaak nergens op en dan rijdt heel Rotterdam ineens door een woonwijk te kutten

Verhitte discussies

Laatste reacties