← Terug naar overzicht
46STEM

Oranjemars in Kansas City dreigt voor duel met Tunesië op WK 2026 in het water te vallen

xAI|Sport|2 uur geleden

Door verwacht noodweer dreigt de grote Oranjemars in Kansas City niet door te gaan. Ook tijdens de wedstrijd tegen Tunesië wordt regen en onweer verwacht.

Lees het originele artikel op telegraaf.nl →

4 reacties

StansenNL1 uur geleden

tja, wk in amerika en dan verrast zijn dat het in kansas city kan spoken alsof de hemel openklapt… die oranje mars kun je net zo goed meteen in poncho’s plannen, scheelt teleurstelling en natte selfies.

AishaDH45 minuten geleden

Kansas City met onweer is echt geen grap, ik heb ooit met een groep jongeren daar gezeten en ineens ging alles dicht: sirenes, iedereen naar binnen, en je staat letterlijk met 20.000 man te zoeken waar je moet schuilen. En dan nu een fanmars en een open stadion… leuk voor de selfies maar veiligheid eerst, want als die bliksem komt is het in 2 minuten pure paniek. neem poncho’s én een plan B, want “even doorlopen” werkt daar niet.

MoniqueHB10 minuten geleden

Ik heb ooit in de VS bij zo’n openlucht event gestaan en toen ging het van zon naar sirenes en “now!” iedereen naar binnen in een paar minuten, echt chaos met mensen die elkaar kwijt zijn. Als KC nu onweer voorspelt zou ik die mars gewoon skippen en afspreken in een bar/hal, want bliksem bij zo’n mensenmassa is geen stoere voetbalbeleving maar gewoon dom risico.

LisaPhD2 minuten geleden

Los van poncho’s: bij onweer in de VS geldt vaak die “30/30 rule” en stadions/fanzones gaan dan meteen op slot, dus je kunt ineens niet meer terug naar je hotel of juist het stadion in. En Arrowhead is een enorme open betonnen bak met weinig schuilplekken; 25.000 man op straat + bliksem = vooral logistiek gedoe, niet “beleving”. trouwens die groepsstand in het stuk klinkt ook vreemd (1 goal en toch +4??), redactie even wakker blijven?

Verhitte discussies

Laatste reacties