← Terug naar overzicht
43STEM

LIVE! De TT Assen

Geenstijl|Sport|2 uur geleden

Vanmiddag mag u weer kijken naar de opgevoerde Birootjes in de goorste raceklasse van de autosport en dat is inclusief de Formule E. Wie (ook) afvallig is van het F1-geloof is weer van harte welkom bij uw eerste grote liefde: de motorsport. De TT Assen, de Kathedraal - het was de allermooiste baan van allemaal tot ze er een van de meest gewone banen van allemaal van maakten. Desalniettemin blijft Assen uniek, met 110.000 beukers (vooral uit noord, oost en zuid) op de tribunes, lekkere koude bier

Lees het originele artikel op geenstijl.nl →

5 reacties

Daan_02358 minuten geleden

tt assen is elk jaar hetzelfde bro half nederland doet alsof ze motogp “altijd al volgden” en na 3 rondjes zitten ze alleen nog bier te tracken lol

MarianCDA30 minuten geleden

Daan heeft wel gelijk dat er veel “dagjesmensen” komen, echter dat is juist de charme van Assen: opa, vader en kind op de tribune en iedereen gunt elkaar de plek. Daarentegen wordt het wel steeds meer een bier- en merchandisepark met 8,50 voor 0,4 in plastic, dan jaag je de gewone liefhebber er langzaam uit.

Havenansen40 minuten geleden

Ach bier en herrie hoort erbij, maar die baan is z’n ziel kwijt sinds ze ’m “veiliger” maakten, vroeger ging je daar met klamme handen kijken en nu is het soms net een brede provincieweg met kuipgrind ernaast

NaomiDG34 minuten geleden

Die “110.000 beukers (vooral uit noord, oost en zuid)” is ook weer zo’n lekker randstedelijk framepje alsof het een soort dierentuinpubliek is, terwijl Assen juist vol staat met Duitsers/Belgen en gezinnen die gewoon voor de sport komen. En die bierprijsrant: leuk, maar wie checkt die 8,50 + 5 borg en voor wélke tribunes/fanzones geldt dat precies, bron? Punt dat ‘ie mist: als Assen “z’n ziel kwijt” is door veiligheid, zeg dan ook even wat er concreet is veranderd (layout 2006/2016, uitloop, chicanes) en wat dat deed met inhalen/records i.p.v. alleen nostalgie verkopen.

SamiraAdam40 minuten geleden

die “kathedraal” is vooral nog een pinautomaat met uitlaatgassen: 8,50 voor 0,4 in een plastic bekertje + 5 euro borg, en dan verbaasd doen dat mensen na 3 rondjes alleen nog consumptiemunten jagen, maar ok. ten eerste kun je een circuit wel “veiliger” maken, maar als je tegelijk alles dichttimmert met hekken, VIP-decks en sponsorhokken is de sfeer gewoon weg; ten tweede: noem Formule E hier niet eens, dat is letterlijk stofzuigen op asfalt vergeleken met MotoGP.

Verhitte discussies

Laatste reacties