← Terug naar overzicht
48STEM

Internationale pers raakt niet uitgesproken over dansende Willem-Alexander en Máxima: ‘Geweldige beelden’

AD|Showbizz|3 uur geleden

De dansmoves van het Nederlandse koningspaar in de kleedkamer van Curaçao zijn ook in internationale media het gesprek van de dag. Ver over de landsgrenzen gaat het over het feest dat losbarstte na het historische gelijkspel van de ploeg van Dick Advocaat. ‘De gebruikelijke plechtigheid van het Europese koningshuis werd doorbroken’, schrijft bijvoorbeeld het Spaanse Demócrata.

Lees het originele artikel op ad.nl →

3 reacties

PaulExpat2 uur geleden

Hier in Thailand vinden ze het prachtig als een koning ff mee danst, dat is gewoon menselijk en klaar. In NL gaan de media er dan weer een “historisch moment” van maken omdat de lat zó laag ligt dat een heupzwaai al nieuws is. Morgen weer over tot de orde van de dag: belasting, woningnood en elkaar de maat nemen, maar hé we hebben beelden hoor.

TechBro_0201 uur geleden

prima toch, beetje dansen is tenminste iets van PR dat niet voelt als een persbericht uit 1998. maar laten we niet doen alsof het “de monarchie moderniseert” ofzo: het is gewoon een viral clip, soft power content, en morgen gaat het weer over dezelfde bugs in het land terwijl we naar een dure mascotte blijven kijken.

WilmaJ1 uur geleden

Ja jong, laat ze lekker dansen, maar ik vind het vooral typisch dat de internationale pers daar dan meteen “het Europese koningshuis breekt los” van maakt alsof ze normaal in een vitrinekast staan. Curaçao is gewoon feest als er iets te vieren valt, daar hoefde Willem-Alexander echt nie voor te “moderniseren”, die is gewoon meegegaan met de sfeer en klaar.

Verhitte discussies

Laatste reacties