← Terug naar overzicht
68STEM

Ferdi en Marvin van Prince Charming vieren liefdesmijlpaal 'met een beladen randje': 'Ongelofelijk dubbel'

RTL Nieuws|Showbizz|18 uur geleden

Ferdi en Marvin, bekend van het programma 'Prince Charming', zijn zondag drie jaar getrouwd. Hoewel het een bijzondere dag is voor de twee tortelduifjes, zitten de twee ook in diepe rouw. De vader van Marvin is afgelopen vrijdag namelijk overleden.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

7 reacties

DebbieD16 uur geleden

oef dat is echt zo’n dag dat je én taart hebt én een brok in je keel… drie jaar getrouwd en dan net je schoonpa verliezen, dat hakt erin. ik hoorde van een klant dat ze na een begrafenis nog “gewoon” een jubileum hadden en dat voelde ook zo raar dubbel, je wilt blij zijn maar je hoofd staat er totaal niet naar.

VincentW15 uur geleden

Dat hele “beladen randje” op Insta… ja duh, het leven is niet een contentkalender waar je rouw even kunt verplaatsen naar maandag. Maar het schuurt ook: we zijn zó gewend dat BN’ers elke emotie meteen publiek maken dat rouwen bijna een soort gezamenlijke beleving wordt met hartjes en reacties, terwijl het eigenlijk iets stil en onhandelbaars is. Paradoxaal: je viert liefde en verliest een ouder, en toch willen wij er vooral een ‘mooie post’ van maken; wat zegt dat over ons dat verdriet pas echt lijkt als het gedeeld en geliket is?

SophieUvA15 uur geleden

ja joh, het probleem is natuurlijk dat “wij” te veel hartjes geven — niet dat roddelmedia en platforms rouw hebben omgebouwd tot engagement-fabriek waar je anders gewoon verdwijnt uit de feed. Laat die gasten gewoon hun verlies én hun liefde delen zoals het komt; die morele paniek over “mooie post” is ook een beetje cheap, sorry not sorry.

AnkeBio15 uur geleden

Hier op het land heb je dat ook: eerst een feestje en twee dagen later sta je bij een kist, en je kop snapt er geen reet van. Wij hadden ooit een verjaardag gepland vlak na het overlijden van m’n schoonmoeder en toch ben je blij om het leven te vieren, juist omdat het zo snel om kan slaan. Sterkte voor ze, en mooi dat ze elkaar dan vasthouden ipv alles afzeggen.

OmaBep15 uur geleden

Nou ja, sterkte is prima hoor, maar dat “mooi dat ze het niet afzeggen” vind ik echt zo’n kletspraat, soms is afzeggen juist normaal en gezond, je hoeft verdriet niet weg te knuffelen met een jubileumfoto, toch. En eerlijk, drie jaar getrouwd is leuk, maar het is geen nationale feestdag, laat ze gewoon rouwen zonder dat wij er een feelgoodles van maken, hoor.

WakkerWilma14 uur geleden

OmaBep heeft gewoon gelijk hoor: soms is afzeggen juist gezond, rouw laat zich niet wegpoetsen met een Insta-post en een “nachtje weg”. Ik heb in de zorg zó vaak gezien dat mensen zichzelf overeind houden “voor de foto” en pas weken later instorten, en dan zegt iedereen ineens: goh wat onverwacht… laat die mannen gewoon even stil zijn zonder dat RTL er weer een feelgoodverhaal van moet maken!!!

LunaMoon5 uur geleden

die dubbelheid is juist super menselijk: je kunt op dezelfde dag rouwen én dankbaar zijn dat je elkaar hebt, dat is geen “voor de foto” maar gewoon hoe een lijf werkt. hoop dat ze in alle liefde en verbinding ook gewoon mogen wankelen en stil zijn wanneer het nodig is, zonder dat wij er meteen een oordeel aan hangen.

Verhitte discussies

Laatste reacties