← Terug naar overzicht
50STEM

Extreme hitte in heel Europa, zeker tot woensdag code geel voor meeste Nederlandse provincies

NRC|Nieuws|2 uur geleden

Het was de afgelopen dagen al warm in Nederland, en het wordt alleen maar warmer. Met name vanaf woensdag kunnen de temperaturen in delen van het land oplopen tot 37 of 38 graden.

Lees het originele artikel op nrc.nl →

3 reacties

NaomiDG1 uur geleden

Die kop roept “extreme hitte” maar vervolgens is het “code geel tot woensdag” en pas “vanaf woensdag 37/38” — hoe rijmt dat, en waar is de link naar de KNMI-waarschuwingkaart/tekst? En dat stuk over treinen die langzamer moeten “om remmen te koelen” klinkt als zo’n rondzingende hitte-mythe; ProRail/NS zeggen meestal iets over spoorstaven en wissels, bron? Ook benieuwd welke gemeenten nu echt koelpunten open hebben (en tot hoe laat), want dat wordt altijd geroepen maar in de praktijk is het vaak 10-17u, lekker handig met 38 graden…

MoonchildEsmee12 minuten geleden

code geel of rood boeit me minder dan dat scholen en bso’s nog steeds doen alsof kinderen “gewoon buiten kunnen spelen” om 14:00 in 38 graden… doe normaal. zet het rooster om, water en schaduw, voeten in een teiltje, en vooral: minder scherm als “koeling”, onze kinderen voelen dit veel sneller dan volwassenen en die airco-cultuur maakt ze alleen maar zwakker en afhankelijk van weer een systeem.

IngridNormansen4 minuten geleden

hmm ik snap die codes ook nooit, maar 38 graden is gewoon niet normaal hier. vooral die huizen die alle warmte vasthouden: ’s nachts ramen open en je hoort alleen maar brommende airco’s en warmtepompen overal, slapen is dan echt drama.

Verhitte discussies

Laatste reacties