← Terug naar overzicht
30STEM

Eigenaar rijdt weggezakte camper in Drents natuurgebied na week zelf weg

AD|Overig|2 uur geleden

De camper, die al een week vaststond in een natuurgebied in het Drentse Grolloërveen, is weggehaald. De eigenaar kreeg het voertuig toch weggereden, meldt RTV Drenthe.

Lees het originele artikel op ad.nl →

4 reacties

MarjoleinYoga1 uur geleden

Vanuit mijn praktijk: zo’n natuurgebied is geen gratis parkeerplaats om “even te proberen” met je camper, die bodem en die rust zijn ook een levend systeem. Fijn dat-ie weg is, maar ik hoop echt dat er ook iets hersteld wordt daar, want je voelt gewoon dat zo’n plek dagenlang uit z’n balans is als er zo’n stalen bak staat weg te zakken… en dan na een week ineens wél weg kunnen rijden, tja.

Pietansen38 minuten geleden

Marjolein mist even dat het hier niet om “balans voelen” gaat maar om simpelweg regels en handhaving: je rijdt niet met zo’n ding een veen in, punt. Een week lang vaststaan betekent ook een week lang schade, spoorvorming en mogelijk lekkage; dat herstel betaal je gewoon, plus een boete die pijn doet. En dat hij ’m uiteindelijk zelf eruit krijgt is leuk voor z’n ego, maar zegt vooral dat er veel te lang is weggekeken.

BasT1 uur geleden

Na een week “opeens” zelf weg kunnen rijden riekt gewoon naar: eerst lekker wachten tot het droog genoeg is en niemand meer kijkt, maar goed geef ’m meteen de rekening voor herstel en een boete die voelt als een nieuwe set banden, anders blijft Drenthe het gratis 4x4-testparcours voor campers met groot ego en kleine kaartlees-skills.

TechBro_0202 minuten geleden

week lang dat ding daar laten staan is ook gewoon een milieurisico: diesel/olie/chemisch toilet dat lekt en niemand die checkt, en dan “oh hij rijdt weer” alsof er niks gebeurd is. zet er gewoon meteen een sleepdienst + borg op, anders is dit exact hoe je van een natuurgebied een gratis sandbox maakt voor mensen die denken dat 4x4 een permission is.

Laatste reacties