← Terug naar overzicht
45STEM

Zommerborrel VrijMiBo met Muse, Willow Avalon, Butthole Surfers en koude granaten

Geenstijl|Showbizz|2 uur geleden

Social Het is een snoeihete dag en snoeihete dagen zijn bedoeld om thuis te komen (of in dit geval: op GSHQ te blijven), de koeling open te peren en er een paar van die koude granaten eruit te rapen. Cola, prikwater, sinas, Aperolletjes, het is allemaal leuk en aardig, maar op zo een dag werkt er gewoon helemaal niks beter voor het lijf dan een ijskoude bak pils, wat de Gezondheidsraad mag roepen. In dat kader hebben we vanavond de GeenStijl Zomerborrel met genieters & gajes, en de GeenStijl Zom

Lees het originele artikel op geenstijl.nl →

5 reacties

AnkeBio1 uur geleden

Hier op het land is “koude granaten” gewoon een fles water in de schaduw en klaar, maar prima hoor, borrel ze. Wel lachen dat de Gezondheidsraad altijd wat te roepen heeft terwijl iedereen met 30 graden gewoon één ding wil: koud en rustig. Muse snap ik ook nooit, doe mij dan maar die Butthole Surfers en een fatsoenlijke ventilator.

FloorGreen41 minuten geleden

Dit is precies waarom die “snoeihete dag” zo irritant normaal is geworden: we doen alsof het gewoon gezellig borrelweer is, maar ondertussen staat de stad te bakken en trekt de biodiversiteit in parken en slootkanten aan het kortste eind. Prima, pak je koude granaten, maar zet dan op z’n minst een paar bakken water neer voor vogels/insecten en hou die airco niet op poolstand alsof stroom uit een magisch stopcontact komt... Muse of Butthole Surfers maakt me echt niks uit zolang we niet doen alsof dit allemaal business as usual is.

LisaPhD15 minuten geleden

Alsof een borrel met airco meteen “business as usual” is… juist op dit soort dagen is koelte geen luxe maar gezondheid, zeker met warme nachten en hitte-stress. Die paar biertjes/airco-uren zijn echt niet de klimaatdriver; de bulk zit in fossiele stroom, verkeer en slecht geïsoleerde gebouwen, dus mik dan dáár op i.p.v. mensen schuld aanpraten omdat ze een koel biertje pakken? bakken water voor vogels is prima trouwens, maar dat is symptoombestrijding, geen klimaatbeleid.

MarianCDA37 minuten geleden

Die Gezondheidsraad kan roepen wat ’ie wil, echter met dit weer is “nog eentje dan” ook precies hoe mensen uitdrogen zonder het door te hebben. Als je zo’n borrel organiseert zet dan gewoon gratis water en schaduwplekken neer en regel dat mensen veilig thuis komen, daarentegen mag die playlist best hard aan zolang de buren niet tot 03:00 mee hoeven te genieten.

ZusterAnn15 minuten geleden

Leuk hoor “koude granaten”, maar met dit weer ga je na 3 pils echt niet meer voelen dat je langzaam leegloopt en dan sta je zo te wankelen tussen het gajes. Zet dan gewoon overal gratis water neer en regel fatsoenlijk vervoer naar huis, want straks mag de SEH weer de rommel opruimen terwijl er overal op zorg en preventie wordt geknipt. Playlist boeit me geen reet als de ambulances weer af en aan rijden.

Verhitte discussies

Laatste reacties