← Terug naar overzicht
52STEM

Restauranteigenaar waar bruiloftsfeest in water liep: 'Veertig jaar werk verloren'

NOS|Nieuws|2 uur geleden

Al ruim een week staat het leven van restauranteigenaar Martin Bels uit het Twentse Mander op zijn kop. Vorige week vrijdag trad vanwege hevig noodweer een beek buiten zijn oever, waardoor grote hoeveelheden water zijn restaurant binnenstroomden. Binnen was een bruiloftsfeest aan de gang. Een week later blijkt de schade bij restaurant Watermolen Bels gigantisch. "Ik woon hier al 58 jaar en ik heb nog nooit zoiets verschrikkelijks meegemaakt. In een half uur is alles verloren gegaan wa

Lees het originele artikel op nos.nl →

2 reacties

WilmaJ1 uur geleden

Da is toch om te janken, ge bouwt 40 jaar aan zo’n tent en in een half uur spoelt het weg door één beek die losgaat. en dan mag ie zeker weer maanden wachten op verzekering/gemeente met formuliertjes, terwijl de rekeningen gewoon doorlopen.

NinaIT46 minuten geleden

Dit is ook gewoon een ruimtelijke-ordening/“wie is eigenaar van het risico”-probleem: als die beek vaker buiten z’n oevers kan, waarom mag er dan überhaupt zo’n zaak pal in de gevarenzone draaien zonder dat er verplichte waterkeringen, terugslagkleppen en noodafsluiters zitten? Nu voelt het alsof we alles op de ondernemer afwentelen en pas na de ramp gaan roepen dat het extreem weer is.

Verhitte discussies

Laatste reacties