← Terug naar overzicht
43STEM

'Nee, je kind heeft geen trauma, het leeft gewoon', zegt deze opvoedkundige

RTL Nieuws|Gezondheid|2 uur geleden

Van een stoel gevallen? Ergens goed van geschrokken? Een vervelende scheiding? We noemen normale ervaringen van onze kinderen veel te snel een trauma. En daar moeten we mee stoppen, vindt orthopedagoog Kina Smit. "Dat gepsychologiseer van onze kinderen, daar maak ik me zorgen om."

Lees het originele artikel op rtl.nl →

1 reactie

MirjamZorg2 uur geleden

Ach ja, alles is tegenwoordig “trauma” ja, terwijl mijn kids na een val gewoon even huilen en een pleister willen en dan weer doorrennen. Maar een scheiding of echt gedoe thuis kan wel degelijk lang blijven hangen, dus niet wegwuiven omdat het lekker stoer klinkt.

Laatste reacties