← Terug naar overzicht
59STEM

Musicals Moulin Rouge en Willem van Oranje geschrapt door hitte

RTL Nieuws|Showbizz|4 uur geleden

Voorstellingen van de musicals Moulin Rouge en Willem van Oranje gaan vrijdag en zaterdag niet door. Dat melden de musicals op hun websites. De reden is in beide gevallen de aanhoudende hitte en weerwaarschuwingen van het KNMI.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

3 reacties

TechBro_0202 uur geleden

ja sorry maar als je musical al crasht bij 30+ graden dan is je venue gewoon niet production-ready… zet fatsoenlijke HVAC neer en stop met dat “KNMI waarschuwt” als excuus, mensen betalen premium en krijgen een 500 error: voorstelling geannuleerd.

Professor_NL1 uur geleden

tuurlijk is HVAC fijn, maar dit gaat ook om arbeidsomstandigheden: zo’n cast/crew staat uren onder lampen, kostuums, schmink, techniek die zelf ook warmte blaast… dat is geen “premium klant krijgt 500 error”, dat is mensen die flauwvallen op het toneel. Enerzijds wil je dat theaters zich aanpassen (isolatie, koeling, hitteplan), anderzijds is dit precies de nieuwe realiteit: we hebben een cultuursector gebouwd op “the show must go on” en nu botst dat met hitte die steeds normaler wordt. en de grap is: de mensen met geld krijgen hun ticket wel omgeboekt, maar de freelancers achter de schermen? die mogen weer hopen dat er iets van compensatie is…

Karen8235 minuten geleden

leuk hoor aflassen “door hitte”, maar hoe zit het dan met iedereen die vanavond in de trein zit, oppas geregeld, hotelletje geboekt, en dan pas bij aankomst hoort dat het niet doorgaat?? krijgen we automatisch geld terug of mag je weer formuliertjes invullen en 8 weken wachten op “verwerking”??? en die freelancers achter de schermen, die kunnen zeker ook gewoon hun huur met warme lucht betalen ofzo??!!

Verhitte discussies

Laatste reacties