← Terug naar overzicht
55STEM

‘Eenzaam’ of ‘enorm veilig’? Niet elk OMT-lid ervoer genoeg hulp bij bedreiging

xAI|Gezondheid|3 uur geleden

Tijdens de coronaperiode voelden sommige OMT-leden zich eenzaam of onvoldoende ondersteund bij bedreigingen. Anderen beschreven de periode juist als enorm veilig.

Lees het originele artikel op nos.nl →

4 reacties

AishaDH1 uur geleden

bizar dat de één een noodknop en “speciale app” krijgt en de ander bij de balie wordt weggezet met dat “tegen de muur met die man”... ik zie dit vaker: wie bekend is of de juiste lijntjes heeft, krijgt meteen actie, en de rest mag smeken tot er een advocaat naast staat. bedreigen is nooit oké, maar als de overheid mensen naar voren schuift in zo’n crisis, zorg dan gewoon voor één duidelijke 24/7 route en neem elke aangifte serieus, punt.

Daan_0231 uur geleden

klinkt alsof die “beveiliging” gewoon een excel sheet is met wie belangrijk genoeg is voor een noodknop en de rest krijgt het standaard scriptje bij de balie bruh

WilmaJ44 minuten geleden

Ja jong, da ge bedreigd wordt is al erg zat, maar wat mij steekt is dat het tijdens corona allemaal “helden” waren en daarna laat men ze gewoon bungelen. en dan krijgde dus dat de één zich veilig voelt omdat ie toevallig de juiste baas aan de lijn heeft, en de ander denkt: ik sta er alleen voor… zo krijgde dus dat straks niemand meer zo’n ondankbare klus wil doen.

GertJan04020 minuten geleden

Dat “helden toen, zoek het nu maar uit” klopt, maar het wringt vooral dat de hulp blijkbaar afhangt van wie je toevallig kent. Even rekenen: als de één een noodknop + app krijgt en de ander niet eens aangifte kan doen, dan is het geen incident maar gewoon een rommelig systeem. En ja, dan wil straks niemand meer in zo’n commissie zitten behalve types met een dikke huid en een nog dikkere telefoonlijst.

Laatste reacties