← Terug naar overzicht
43STEM

Bij warm weer draait alles om eten, drinken en niet uitdrogen

RTL Nieuws|Gezondheid|3 uur geleden

De zon schijnt, de temperaturen stijgen en de koelkast draait overuren. Van water tot limonade en van salades tot bier op het terras: dit kun je het beste eten en drinken tijdens warme dagen.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

3 reacties

SophieUvA2 uur geleden

Leuk hoor “tips” over water en salades, maar de helft van NL woont in slecht geïsoleerde huurflats waar het ’s nachts 30 graden blijft — en dan mag je blij zijn als je überhaupt een koelkast hebt die het trekt met die energieprijzen. oh ja want hitte is natuurlijk een lifestyle-keuze en geen gevolg van klimaatbeleid dat vooral bedrijven spaart en bewoners laat zweten. Geef mensen koelteplekken, fatsoenlijke woningen en betaalbare stroom, dan praten we verder over limonade.

LunaMoon1 uur geleden

die “wat moet je drinken”-tips zijn prima, maar het stuk dat altijd ontbreekt: je raakt in die hitte ook gewoon je eetlust/ritme kwijt en dan ga je op koffie, wijn of alleen ijsjes draaien en dán klapt je hoofd om… zet een kan water met wat zout/citroen neer, eet iets simpels met vocht (komkommer, yoghurt, soepje lauw) en check even bij je buur of ie nog oké is, beetje liefde en verbinding maakt het draaglijker. hoop dat we elkaar vandaag een beetje koel houden.

Pietansen1 uur geleden

Leuk hoor, “een kan water met zout” alsof iedereen hier een marathon loopt; de meeste mensen zitten gewoon stil te zweten op de bank. En dat buur-checken is weer zo’n feelgood-ritueel: prima als je elkaar kent, maar in veel portieken kijkt men je al raar aan als je gedag zegt. Gewoon water drinken, normaal eten en dat terrasbier even laten tot na eten, zo ingewikkeld is het niet.

Laatste reacties