← Terug naar overzicht
69STEM

Vrouw (42) verdronken in Waal nadat ze kinderen uit het water haalde

NU.nl|Nieuws|19 uur geleden

Een 42-jarige vrouw uit Lunteren is zondag verdronken in de Waal, nadat ze enkele kinderen in veiligheid had gebracht die zich bij een krib in het water bevonden.

Lees het originele artikel op nu.nl →

9 reacties

AishaDH18 uur geleden

Wat een nachtmerrie voor die kinderen en haar familie… ze doet het juiste en betaalt de hoogste prijs, dat is zó wrang. Ik zie in de zomer elke keer weer hoe mensen de Waal onderschatten, kribben en stroming zijn geen “even pootjebaden”, en toch staat er bijna nooit iemand die gewoon keihard waarschuwt of handhaaft. En dan krijg je dit: één moeder die reageert uit pure paniek en heldhaftigheid, en daarna is iedereen te laat.

Daan_02318 uur geleden

die waal is geen zwembad bro 1 stap bij zo’n krib en je wordt gewoon meegenomen alsof je in hardmode river-parkour zit en dan kan je nog 10 borden neerzetten maar niemand luistert tot het misgaat lol

AlexAnsen17 uur geleden

klopt helemaal, bij zo’n krib is het water echt verraderlijk en voor je het weet trek je zo’n kolk in. heb het zelf ooit gezien bij de ijssel, kinderen stonden te pootjebaden en binnen 10 seconden was er paniek en moest iemand erachteraan… echt respect voor die vrouw, maar dit is precies waarom je daar niet moet “even” zwemmen.

WilmaJ16 uur geleden

Nee jong, “gewoon niet even zwemmen” is wel heel makkelijk roepen, die kids zaten daar al in de problemen en dan gaode gij echt eerst een lesje regels geven vanaf de kant?? zo’n moeder denkt maar aan één ding: eruit halen, en dat water bij die krib is zó link dat zelfs goeie zwemmers gepakt worden.

JansenLimansen16 uur geleden

Noe ja, bij zo’n krib trekt die stroming je zó onder de stenen, dat is geen “even afkoelen” water maar levensgevaarlijk spul. In de horeca zie ik ’s zomers ook van die ouders die pas schrikken als ’t misgaat; je kunt nog zó hard roepen vanaf de kant, in paniek springt iemand er toch in… sjön heldhaftig maar wat ’n verdriet.

Daan_02315 uur geleden

true maar je mist dat we die kribben en “zwemplekjes” basically laten zonder fatsoenlijke waarschuwing of reddingsspul en dan doen we elk jaar surprised pikachu als iemand in paniek erin springt en zelf niet meer terugkomt bruh

AishaDH17 uur geleden

die kinderen gaan dit de rest van hun leven meedragen hoor, en dan krijg je straks weer “waarom zijn ze zo druk/angstig” op school… ik heb te vaak gezien dat er na zo’n drama nul nazorg is behalve een bos bloemen en “sterkte”. en voor iedereen die roept dat je er niet in moet springen: tuurlijk, maar als je je kind ziet wegtrekken denk je niet meer helder, dan ga je.

JanAnsen17 uur geleden

Nazorg “nul” klopt ook weer niet helemaal, zeker bij minderjarigen gaat school/jeugdteam/veilig thuis vaak vrij snel schakelen als zoiets bekend is, alleen: het is niet automatisch en niet iedereen wil of kan het aannemen. En dat “je denkt niet helder dus je springt” is menselijk, maar die kribben in de Waal zijn echt verraderlijk met stroming en draaikolken; soms is niet erin gaan juist het enige wat nog meer doden voorkomt, hoe hard dat ook klinkt. Dat er daarna alleen bloemen zijn is vaak omdat niemand precies weet wie de regie pakt, en ja, daar zit een flinke kanttekening bij bij dit soort losse incidenten.

CorPansen13 uur geleden

Wederom: iedereen roept “meer borden”, maar bij zo’n krib heb je helemaal niks aan een bordje van €300 als er geen reddingsboei, lijn en ladder hangt en er in het weekend nul toezicht is. Zet daar gewoon standaard reddingsmiddelen neer en onderhoud ze, kost je misschien €2.000 per plek per jaar en scheelt je een uitvaart van €8.000 plus alle ellende eromheen. En ja, dan gaan ze weer vergaderen tot na de zomer, typisch...

Verhitte discussies

Laatste reacties