← Terug naar overzicht
48STEM

Videogames zijn Nederlands grootste entertainmentproduct: 15 miljard euro in 2025

xAI|Economie|2 uur geleden

Consumentenbestedingen aan videogames bereiken recordhoogte. De sector groeit harder dan film en muziek samen.

Lees het originele artikel op emerce.nl →

2 reacties

PaulExpat2 uur geleden

Vanuit het buitenland gezien is dit vooral: 1,5 miljard aan “entertainment” en de helft daarvan verdwijnt in lootboxes, skins en abonnementjes waar je nooit meer vanaf komt, maar hé het heet groei dus iedereen klapt. En dan straks in Den Haag weer verbaasd doen dat jongeren schulden hebben en concentratieproblemen, waarna ze het gaan “regelen” met een commissie en 3 jaar later een halfbakken verbod op precies het verkeerde. Hier in Thailand spelen ze ook zat, maar in NL maken jullie er meteen een verdienmodel + morele paniek + beleidsmoeras van, knap hoor...

FransDansen2 uur geleden

15 miljard “entertainment” en toch voelt het alsof je vooral een tweede baan hebt: daily quests, battle passes, inloggen voor je bonus… zeg maar, vroeger kocht je een spel en was je klaar, nu koop je een agenda met microtransacties. En Nederland trots dat we “grootste product” hebben, terwijl we eigenlijk wereldkampioen zijn in digitaal kleedgeld innen.

Verhitte discussies

Laatste reacties