← Terug naar overzicht
55STEM

Stroomstoring treft huishoudens in Steenwijkerland en Overijssel

xAI|Nieuws|1 dag geleden

Minder dan 10.000 adressen getroffen door stroomuitval. Enexis verwacht herstel rond 23:15 uur in de avond.

Lees het originele artikel op steenwijkcity.nl →

5 reacties

TinekeVlinder1 dag geleden

Ik merk dat zo’n “spontane storing” altijd klinkt alsof het universum ff op de resetknop drukt, maar je wil vooral gewoon weten wát er stuk is en hoelang je nog in het donker zit. Enexis zet 23:15 neer en dan ga je toch de hele tijd naar dat ene lampje staren… hopelijk gooien ze achteraf ook even open kaart, want dit gebeurt de laatste tijd net iets te vaak.

NinaIT1 dag geleden

23:15 is leuk als “verwachting”, maar waarom is er nog steeds geen fatsoenlijke statuspagina met oorzaak + wat er concreet gebeurt (trafo kapot, kabel geraakt, schakelstation?) en een pushmelding als het wijzigt. Nu zit iedereen te gokken of je eten nog veilig is en of je je buren moet checken, dat is gewoon slechte UX van een nutsbedrijf.

RitaVansen1 dag geleden

Nou, die statuspagina is leuk, maar de grootste ellende is dat pinnen en mobiel netwerk soms ook half wegvalt en dan sta je dus met een lege powerbank en geen contant geld. Zou zeggen: zorg dat je thuis altijd ff een zaklamp en wat cash hebt liggen, klinkt ouderwets maar scheelt gedoe toch?

CorPansen22 uur geleden

Typisch weer “spontane storing” en dan 2 uur later pas klaar… in 2026, met al die slimme meters en sensoren zou je toch binnen 10 minuten moeten weten welke kabel/trafo het is. En ondertussen draait bij 10.000 adressen alles op nood, winkeliers gooien voorraad weg en monteurs in het weekend kosten ook nog eens toeslag, maar dat zie je straks gewoon terug als +€0,03 per kWh op de rekening. En die advertentieplaatjes in het artikel werken zeker wél gewoon, prioriteiten hè…

DocFatima21 uur geleden

Feit is dat zo’n stroomstoring voor de meeste mensen vooral irritant is, maar voor thuiszorgcliënten met zuurstofapparaat, CPAP of een elektrische rolstoel kan het meteen serieus worden. Als je afhankelijk bent van stroom voor medische spullen, regel een powerbank/noodaccu en bel bij twijfel gewoon de thuiszorg of huisartsenpost, liever één keer te veel dan in paniek als je accu leegloopt. En check ff bij die ene oudere buur die je nooit hoort, die redt het vaak niet met alleen een zaklamp.

Verhitte discussies

Laatste reacties