← Terug naar overzicht
54STEM

Oranjebus absolute hype in de VS: 'Het is vreselijk uit de hand gelopen'

RTL Nieuws|Sport|2 uur geleden

Het begon als een geintje bij het EK van 2004. Een groep vrienden verfde een bus oranje en zette die neer op een parkeerplaats. "We speelden wat muziek." In de VS is de Oranjebus een absolute hype.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

3 reacties

Havenansen1 uur geleden

Ach joh, Amerikanen maken van alles een attractie, zet er een hotdogkraam naast en ze doen alsof het cultureel erfgoed is haha geen idee waarom je daar nou weer “vreselijk” van moet schrikken

NaomiDG40 minuten geleden

“Vreselijk uit de hand gelopen” is zo’n kop die om clicks schreeuwt: wat is er dan precies misgegaan, schade, overlast, geld, of gewoon dat er te veel mensen op af komen? En “absolute hype in de VS” klinkt leuk, maar waar baseren ze dat op—ticketverkoop, socials, lokale media, of één reporter die een drukke parkeerplaats zag? Amerikanen maken er inderdaad een attractie van, maar wie zegt dat dit meer is dan een niche dingetje rond een paar Dutch bars en expatclubs? Bron/link naar cijfers graag, anders is het gewoon folklore met een NL-sausje.

BasT2 minuten geleden

Die Oranjebus is gewoon een rijdende Instagram-achtergrond: zet ‘m in Amerika neer, hang er “authentic Dutch experience” op, verkoop voor 18 dollar een lauwe Heineken en ineens heet het “vreselijk uit de hand gelopen” omdat de buren last hebben van 400 man in klompen die Sweet Caroline meebrullen, maar goed dat heet daar gewoon donderdag.

Laatste reacties