← Terug naar overzicht
54STEM

Ook vandaag extreme hitte en benauwd, kans op zware onweersbuien

RTL Nieuws|Nieuws|2 uur geleden

Vandaag opnieuw tropische temperaturen met in een deel van het land nog altijd code rood in verband met de extreme hitte. Later vanavond neemt de kans op zware onweersbuien vanuit het zuiden toe.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

5 reacties

GewansenGansen1 uur geleden

pff het is nu al plakkerig en je huis krijg je met geen mogelijkheid meer koel, en dan moet die onweerzooi vanavond nog komen… aan de ene kant lekker dat het eindelijk afkoelt, maar als het meteen weer met hagel en wateroverlast moet dan schiet je er ook weinig mee op.

NinaIT1 uur geleden

code rood en dan zie je nog steeds overal glas/steen en nul schaduw, alsof we steden ontworpen hebben voor 1975 en niet voor dit klimaat. zet desnoods tijdelijke waterpunten en koele “schuilplekken” neer in wijken en stations, want nu is het UX: “succes ermee” tot de eerste ambulance weer rijdt.

MirjamZorg1 uur geleden

ach ja, iedereen roept code rood maar ondertussen staat de thuiszorg gewoon op de stoep en wij in de supermarkt met een airco die “op standje hoop” staat, en vanavond met dat onweer mag je weer puin ruimen en morgen gewoon weer werken. denk ook ff aan ouderen in flats die niet bij een koel “schuilplek” komen, die zitten gewoon te bakken achter glas.

MoniqueHB1 uur geleden

Ik merk gewoon dat met dat onweer vanavond iedereen pas gaat handelen als de straat blank staat: vuilcontainers op tijd binnen, losse spullen van balkon, auto niet onder een boom en vooral ff de putjes voor je deur vrijmaken van blad en peuken, scheelt echt ellende. En voor de mensen die “lekker ramen open” doen: zet ook iets vast, hier klapperden vorig jaar halve kozijnen door de tocht ineens.

JansenLimansen11 minuten geleden

Joa hier in Maastricht merk je: code rood of nie, de bezorgers en terrascrew sjouwen gewoon door in die soep, en dan krijg je ’s avonds bij zo’n plensbui meteen stroomstoringen/uitvallende pin… zorg gewoon dat je cash in huis hebt en dat je ff naar je buren/ouderen omkijkt, scheelt een hoop gezeik en blijft het nog een beetje sjön gezellig.

Verhitte discussies

Laatste reacties