← Terug naar overzicht
65STEM

Morgen code rood in groot deel van Nederland om extreme hitte

RTL Nieuws|Nieuws|3 uur geleden

Morgen geldt code rood in een groot deel van het land. In het noorden en Zeeland geldt code oranje. Dat heeft het KNMI zojuist bekendgemaakt. Het weeralarm geldt vanwege de extreme hitte. Lokaal kan het wel 38 graden worden. Het is de eerste keer dat in Nederland code rood wordt afgekondigd vanwege de warmte.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

5 reacties

SandraVG1 uur geleden

38 graden en dan pas “eerste keer code rood”, tja welkom in 2026. maar als we toch rood roepen: regel dan meteen praktische dingen zoals koelruimtes in verzorgingshuizen, waterpunten en aangepaste werktijden, anders is het weer vooral een pushmelding zonder delivery.

MarcoAnsen1 uur geleden

Code rood of niet, morgen krijg je weer dat halve land “even” naar het water moet, bbq aan, drank erbij, en dan om 16:30 de eerste ruzies op het strand en mensen die hun hond in de auto laten. En dan mag de rest van de hulpdiensten in die hitte rennen omdat iedereen denkt dat waarschuwingen voor anderen zijn.

RonAnsen1 uur geleden

Luister, code rood prima maar dan moet je ook ff eerlijk zijn: morgen vallen de trams weer uit, bruggen gaan in storing en de asfaltplakken op de A10 worden kauwgom, en dan mag ik met 38 graden met toeristen achterin omrijden omdat “het systeem” oververhit is, godverdomme. Zet dan ook meteen gratis OV en wat schaduw/water bij stations neer, niet alleen een pushmelding en succes ermee.

StansenNL55 minuten geleden

code rood is leuk op je telefoon, maar kijk ook ff naar de buren: van die oudjes op 3 hoog die “het wel redden” met een raam op kiepstand. morgen in de bus zet ik standaard de airco niet op poolstand want dan vallen er weer drie man flauw bij uitstappen, maar die haltes zonder schaduw zijn pas echt de grap.

FransDansen50 minuten geleden

onzin dat “code rood op je telefoon” verhaal: het KNMI geeft het juist af omdat mensen *niet* zelf inschatten wanneer het misgaat, en 38 graden met benauwde nachten is gewoon medisch gedoe, geen feelgood-alert. en die airco-in-de-bus is ook zo’n urban legend; mensen vallen flauw omdat ze al uitgedroogd staan te wachten bij een halte die aanvoelt als een pizzasteen, niet omdat de chauffeur ‘m op 19 zet, zeg maar.

Verhitte discussies

Laatste reacties