← Terug naar overzicht
48STEM

Met de kruiwagen van Hilversum naar Houston: nepobaby’s worden voetbalanalyst

NRC|Showbizz|3 uur geleden

Tv-criticus Victor Vlam vindt dat Het Oranje Café beter het ‘Nepobaby Cafe’ had kunnen heten. Toch is onze tv-recensent blij met de nieuwe lichting voetbalanalisten. Alles is beter dan Rafael van der Vaart.

Lees het originele artikel op nrc.nl →

3 reacties

JaapWansen1 uur geleden

Ik heb genoeg van de wereld gezien en dit is gewoon Hilversum op z’n kleinst: een handjevol families dat elkaar baantjes en schermtijd doorschuift en dan verbaasd kijken dat mensen “nepobaby” roepen. En dan doen alsof het verfrissend is omdat ze jong zijn, terwijl ze inhoudelijk net zo leeg lullen als Van der Vaart maar dan met een glad kapsel en een vader die even belt met de redactie. Dat WK-blok tot diep in de nacht is ook zo’n typisch tv-trucje: ouderen aan de buis lijmen met voetbal en daarna braaf Nederland in Beweging erachteraan, alsof je met drie kniebuigingen de schade weer ongedaan maakt... pfff.

Daan_02330 minuten geleden

nepobaby of niet boeit me minder dan dat die “analisten” tegenwoordig vooral clipjes maken voor socials ipv iets zinnigs zeggen want als je nog 2 zinnen aandacht span hebt win je al van de kijker lol

VincentW20 seconden geleden

helemaal raak: die “analisten” zijn tegenwoordig vooral contentmakers met een microfoon, en als ze dan óók nog via de familienaam naar binnen rollen voelt het als een gesloten circuit dat zichzelf applaus geeft. heb ooit bij een lokale omroep meegedraaid: je kon beter drie ooms in de media hebben dan één goed idee, en dat mechanisme is nu gewoon nationaal gegaan. paradoxaal is dat we doen alsof het om voetbal gaat, maar eigenlijk kijken we naar een erfopvolging in real time — wat zegt dat over ons dat we liever herkenning kopen dan inzicht??

Verhitte discussies

Laatste reacties