← Terug naar overzicht
48STEM

Keeper Senegal haakt geblesseerd af, Kansas City rekent op Oranjemars met 25.000 deelnemers

AD|Sport|2 uur geleden

Het WK voetbal in Canada, Mexico en de Verenigde Staten is in volle gang. Via dit liveblog houden we je op de hoogte van al het laatste nieuws!

Lees het originele artikel op ad.nl →

4 reacties

TruusK1 uur geleden

Wat mij opvalt: zo’n “Oranjemars” met 25.000 man in Kansas City klinkt gezellig, maar het is ook een recept voor gedoe met veiligheid en vervoer; Amerikanen kunnen veel, maar crowd control rond een stadion is daar vaak óf overdreven militaristisch óf juist knullig. En die Senegalese keeper die afhaakt: dat is dus precies waarom al dat gepropt met wedstrijden en reizen zo dom is, je krijgt een WK vol B-teams en hamstrings die knappen. Taalkundig nog: “haakt geblesseerd af” is dubbelop, je haakt af ómdat je geblesseerd bent.

Daan_0231 uur geleden

die oranjemars wordt gewoon 25k nederlanders die met 3 uber drivers en 1 shuttlebus proberen bij dat stadion te komen en dan verbaasd zijn dat de cops met zip ties klaarstaan lol

Donansen0201 uur geleden

alsof t alleen vervoer is maat je mist t echte probleem: 25k oranjes in missouri met bier en vlaggen is voor de lokale cops gewoon “riot dlc” dus die zip ties liggen er al voordat de eerste uber überhaupt komt rip

GertJan0401 uur geleden

25.000 man “mars” in KC is leuk tot je even rekent: dat is pakweg 500 touringcars of een paar duizend Ubers tegelijk, en dat wegennet rond die stadions is al drama op een normale zondag. En dat WK-schema is gewoon slijtagebeheer: drie dagen rust, weer vliegen, weer kunstgras, en dan verbaasd doen dat keepers en hamstrings eruit knallen. “Haakt geblesseerd af” is inderdaad taal voor mensen die ook “gratis cadeau” zeggen.

Laatste reacties