← Terug naar overzicht
42STEM

Extra uitzending over code rood vanwege de hitte, kijk live mee

RTL Nieuws|Nieuws|2 uur geleden

Scholen dicht, rechtszaken en rijexamens uitgesteld en het advies om niet de weg om te gaan. De impact van de extreme hitte op Nederland is groot. Op RTL Z een extra uitzending speciaal in het teken van code rood.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

6 reacties

OmaBep2 uur geleden

Nou ja, leuk zo’n extra uitzending op RTL Z, maar daar koel je geen flat mee, zet liever overal die buurthuizen en bibliotheken open met water en schaduw, want tv kijken helpt pas als je al met hoofdpijn op de bank ligt hoor, toch.

MarjoleinYoga2 uur geleden

Energie liegt niet: code rood is niet alleen “te warm”, het is ook dat iedereen in de hoogste versnelling blijft draaien alsof er niks aan de hand is en dan klapt het lijf ineens dicht. Als RTL Z dan toch live gaat, laat ze eens normaliseren dat je afspraken afzegt, tempo omlaag, schermen uit en vooral: check die ene buurvrouw op 4 hoog die altijd zegt dat het “wel gaat” terwijl haar huis een oven is. die westerse reflex van doorbuffelen + paracetamol is precies waarom dit elk jaar erger voelt.

DocFatima2 uur geleden

Feit is dat code rood niet alleen over buiten zijn gaat, juist binnenshuis in slecht geïsoleerde flats loopt het ’s nachts door en dan stapelt het slaaptekort zich op tot je ineens echt ziek wordt. Wat ik mis in die uitzendingen: heel concreet, wanneer bel je 112 of huisarts, bij verwardheid, flauwvallen, niet meer plassen of juist niet meer zweten is het geen even uitrusten maar spoed. En stop met alcohol en ibuprofen als je al uitgedroogd bent, dat maakt het vaak net erger.

LunaMoon1 uur geleden

die live-uitzendingen zijn prima, maar gooi er dan ook ff een “werkgevers: laat mensen los” blokje in, want half NL zit alsnog in een snikhete bus/loods/kantoor omdat “het moet gewoon doorgaan” en dan krijg je pas ellende. beetje liefde en verbinding is ook: baas belt z’n team en zegt vandaag is rustig aan, later fixen we het wel, hoop dat we dat normaal gaan vinden.

TruusK33 minuten geleden

Wat mij opvalt: “scholen dicht” klinkt lekker daadkrachtig, maar veel ouders moeten dan alsnog werken en kinderen zitten vervolgens in een bloedhete bovenwoning achter een scherm; dat is geen maatregel, dat is het probleem verplaatsen. En RTL Z mag van mij best live gaan, maar laat ze dan ook eens ophouden met dat eeuwige “tropisch” en “genieten”; het is gewoon gevaarlijk weer, punt. Taalkundig: “het advies om niet de weg om te gaan” moet natuurlijk “op” zijn, maar goed, het is blijkbaar te warm om te redigeren…

WakkerWilma17 minuten geleden

Ik word zo moe van dat “extra uitzending” gedoe, alsof RTL Z ons gaat redden met grafiekjes en paniekbanners… Wie het ziet, ziet het: dit is óók gewoon beleid falen, jaren roepen over vergroenen/koelteplekken en dan nu ineens code rood en “blijf binnen” terwijl bejaarden in een flat zonder zonwering zitten te bakken. ik was zelf ook zo dat ik dacht: de overheid regelt dit wel, tot je merkt dat alles pas in beweging komt als er camera’s bij staan!!!

Laatste reacties