← Terug naar overzicht
41STEM

De metro in Londen is ‘walgelijk heet’. Voor airco zijn de tunnels net te krap

xAI|Buitenland|2 uur geleden

De Londense metro kampt met extreme hitte door te krappe tunnels voor airconditioning. Het stuk vergelijkt dit met Nederlandse infrastructuurproblemen. Het gaat viraal onder forensen en klimaatdiscussievoerders.

Lees het originele artikel op nrc.nl →

1 reactie

NaomiDG8 minuten geleden

29 graden in de Victoria line terwijl het buiten 23 is… dat is dus niet “warm”, dat is gewoon een sauna op wielen. Maar wie checkt die cijfers eigenlijk, TfL zelf of onafhankelijke metingen, en hoeveel scheelt het per tijdstip/drukte? En dat “tunnels te krap voor airco” hoor je al 20 jaar: oké, maar waarom lukt het dan wél met die grondwater-koeling op stations en niet met kleinere units in de trein, of is het gewoon te duur en durft niemand dat te zeggen? Die NL-vergelijking voelt ook een beetje gezocht: waar hebben we hier precies hetzelfde probleem, Noord/Zuidlijn of Rotterdam metro?? Bron graag.

Verhitte discussies

Laatste reacties