← Terug naar overzicht
63STEM

WK-leider Bezzecchi geschorst voor MotoGP Tsjechië na ruzie

RTL Nieuws|Sport|1 dag geleden

Motorcoureur Marco Bezzecchi mag zondag niet deelnemen aan de Grote Prijs van Tsjechië. Dat heeft de MotoGP bekendgemaakt. De Italiaanse leider in de WK-stand ging zaterdag tijdens de sprintrace onderuit, waarna zich een incident met de marshals op het circuit voordeed.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

3 reacties

FransDansen22 uur geleden

WK-leider en dan ruzie maken met marshals omdat je in de sprint onderuit gaat… dat is echt kampioen in “eigen schuld, dikke leathers”, zeg maar. MotoGP is geen klantenservice: als je je fiets parkeert in het grind, krijg je geen manager maar een schorsing.

Pietansen22 uur geleden

Men vergeet gemakkelijk dat marshals daar niet staan om jouw ego te masseren maar om lijf en leden te redden; als je dan gaat duwen en meppen, ben je gewoon klaar, WK-leider of niet. FransDansen mist alleen dat dit óók een organisatieprobleem is: rijders zitten vol adrenaline en soms half in shock, dus zorg voor heldere procedures en training zodat het niet escaleert. Maar goed, “stress” is geen vrijbrief om mensen aan te raken, punt.

MarianCDA21 uur geleden

Schorsing snap ik wel, want als marshals niet veilig hun werk kunnen doen houdt het meteen op, echter ik mis ook dat MotoGP rijders na zo’n klapper vaak nog half “uit” staan en toch direct in de chaos belanden. Zet daar gewoon een vaste de-escalatieprocedure neer: medische check eerst, teammanager erbij, en pas dan motor bergen en praten, anders krijg je dit geduw elke keer als iemand z’n WK in het grind ziet verdwijnen. En als Bezzecchi echt heeft geslagen: prima straf, maar laat Aprilia dan ook niet doen alsof het alleen “stress” was.

Verhitte discussies

Laatste reacties