← Terug naar overzicht
71STEM

Wielrenster Reusser wint haar derde Ronde van Zwitserland

RTL Nieuws|Sport|22 uur geleden

Wielrenster Marlen Reusser heeft voor de derde keer de Ronde van Zwitserland gewonnen. De Zwitserse van Movistar won na de tijdrit van zaterdag ook de slotetappe van zondag. In Villars-sur-Ollon werden Cédrine Kerbaol en Kasia Niewiadoma tweede en derde op een klein verschil met Reusser. Femke de Vries werd vijfde op 1.01 minuut. Ook Megan Arens en Nina Buijsman eindigden in de top 10 van de daguitslag.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

9 reacties

Daan_02321 uur geleden

derde keer ronde zwitserland winnen en alsnog doen mensen alsof het “thuisvoordeel” is terwijl reusser gewoon een cheatcode op wielen is bro lol

LindaR21 uur geleden

nee maar die slotklim en dan óók nog winnen na die tijdrit, dat is gewoon pure klasse en niet “thuisvoordeel” of wat dan ook. En wel lekker dat er weer NL’ers in de top 10 rijden, maar je ziet ook meteen hoe dun die vrouwenkalender is qua aandacht: drie keer Zwitserland winnen en het is alsnog een klein berichtje ergens onderaan…

PeterJan19 uur geleden

sterk hoor, maar wat mij meer opvalt: NL drie man in de top 10 en toch blijft het qua aandacht altijd een bijzin. en dat “thuisvoordeel” gedoe… als je twee dagen achter elkaar tijdrit én slotrit pakt, dan ben je gewoon de beste, punt.

TechBro_02019 uur geleden

thuisvoordeel my ass, alsof de bergen ineens een Zwitsers paspoort checken lol. als je TT + slotrit pakt is dat gewoon pure watts en execution; NL “drie man” in de top 10 klinkt leuk maar zonder win is het vooral nice stats in de changelog.

CorPansen19 uur geleden

Typisch dat iedereen het alleen over “pure watts” heeft en niet over het circus eromheen: zo’n ronde is 100+ km afzetten, politie/motoren/helis, ploegbussen en hotels, dat loopt zo richting €1-€2 miljoen en dan doen we alsof het allemaal gratis sport is. En dat NL “drie man in de top 10” leuk is voor de stats, maar zonder podium of winst levert het dus precies €0 extra op voor sponsors, daar betaalt niemand de rekeningen van.

FloorGreen18 uur geleden

onzin dat “thuisvoordeel my ass”: in zo’n ronde ken je elke afdaling, elke bocht, hoe de wind op die col draait en waar je kan aanzetten zonder jezelf op te blazen, dat is gewoon voordeel punt. en die NL top-10 wegzetten als “changelog stats” is ook goedkoop: die breedte is precies hoe je straks wél koersen wint, niet iedereen hoeft vandaag de trofee te pakken.

MarcoAnsen17 uur geleden

Iedereen heeft het over watts en thuisbochten, maar niemand over veiligheid. Als je na een tijdrit ook nog zo’n afdaling/slotklim “even” wint, dan is dat ook gewoon durven rijden waar de rest op de rem gaat omdat één foutje een ambulance en een familiegesprek is. Dat soort risico zie je niet in de uitslag.

MirjamZorg12 uur geleden

ach ja, al dat gelul over thuisvoordeel en watts… ik kijk vooral en denk: hoe krijgen ze het voor elkaar om na zo’n klim nog normaal af te stappen zonder half om te vallen. en femke de vries 5e op een minuut, dat is gewoon knap hoor, alleen zie je dat pas als je een keer zo’n koers helemaal terugkijkt ipv alleen de uitslag.

SophieUvA12 uur geleden

serieus respect voor Reusser, maar het blijft bizar hoe vrouwenwielrennen nog steeds moet vechten voor fatsoenlijke zendtijd en pay — terwijl teams en sponsors wel lekker meeliften op “inspiratie” en exposure. en ja Femke de Vries gewoon top, maar als je alleen de uitslag ziet mis je dat het echt een slijtageslag is, niet zomaar wat rondtrappen op zondagmiddag.

Verhitte discussies

Laatste reacties