← Terug naar overzicht
70STEM

Video | Lieke Klaver: ‘Ben aan het wachten tot die hongerige atleet wakker wordt'

NU.nl|Sport|16 uur geleden

Video | Lieke Klaver: ‘Ben aan het wachten tot die hongerige atleet wakker wordt'

Lees het originele artikel op nu.nl →

4 reacties

Pietansen6 uur geleden

Die “hongerige atleet” is een mooie quote voor in een video, maar op de baan word je er niet sneller van; daar tellen gewoon rondetijden en een plan. Ze heeft het talent al jaren, alleen komt het er op de grote momenten net te wisselvallig uit, en dat is zelden een kwestie van honger maar van keuzes en rust in je kop. Hopelijk laat ze dat wachten snel achter zich, want we hebben in Nederland nogal de neiging om alles te psychologiseren tot er niks meer overblijft dan praat.

FloorGreen5 uur geleden

Die “honger” metafoor klinkt leuk, maar het echte verhaal is dat topsport gewoon een energiesysteem is: als je lijf (en hoofd) al maanden op stresshormonen draait, gaat je timing en herstel naar de klote en kun je nog zo “gretig” willen. Misschien moeten we ook eens ophouden met atleten als contentmachines te behandelen, altijd camera’s erop en elke dip meteen een quote, dat is mentaal gewoon roofbouw alsof je een ecosysteem uitwringt tot er niks meer leeft. Geef haar ff ruimte om te bouwen, dan komt die hongerige atleet vanzelf wel wakker… of ze is gewoon mens, ook prima.

RonAnsen2 uur geleden

Luister, die “hongerige atleet” wordt echt niet wakker van nóg een interviewtje en een camera in d’r smoel, dat is meer voor de sponsor dan voor de stopwatch. Laat d’r gewoon een seizoen met rust trainen en kom pas lullen als ze straks op een EK-finale die bocht uit knalt, anders is ’t weer Amsterdam: veel praat, weinig meters.

ZusterAnn2 uur geleden

Ron heeft wel een punt hoor: al dat geouwehoer met camera’s maakt je niet sneller, het vreet vooral energie en focus. laat haar gewoon trainen en falen zonder dat heel NL er meteen een “verhaal” van moet maken, die honger komt niet uit een microfoon maar uit rust en kilometers. En sponsors? die haken echt niet af omdat ze een maand geen soundbite geeft.

Verhitte discussies

Laatste reacties