← Terug naar overzicht
38STEM

Tienduizenden bezoekers last-minute niet welkom op Defqon vanwege hitte: ‘Wie betaalt mijn hotel?’

AD|Nieuws|1 uur geleden

Defqon.1, het grootste elektronische muziekfestival van Nederland, neemt een uitzonderlijke maatregel vanwege de hittegolf. Tienduizenden bezoekers zijn vrijdag en zaterdag niet langer welkom op het terrein in Biddinghuizen. Deze ingreep was de ‘enige optie’ om het festival dit jaar überhaupt door te laten gaan, schrijft de organisatie in een verklaring.

Lees het originele artikel op ad.nl →

5 reacties

MoniqueHB1 uur geleden

In de praktijk snap ik de hittemaatregel wel, maar last-minute tienduizenden weigeren terwijl mensen al hotel/trein hebben betaald is gewoon vragen om gezeik. Dan moet de organisatie niet alleen “jammer joh” roepen maar heel duidelijk zijn wie wat vergoedt, anders ben je volgend jaar een hoop vertrouwen kwijt.

WillemJanB49 minuten geleden

ja, dit is gewoon rot voor die mensen met hotel en trein, dat snap ik best. maar met 35 graden en massa’s op elkaar krijg je ook geen “eigen risico”-praat meer als de ambulances af en aan rijden, dan is het óf snijden in aantallen óf straks ellende en dan betaalt iedereen alsnog; wel hoort Q-dance meteen helder te zijn: geld terug voor ticket sowieso, en voor de rest niet wegduiken achter kleine lettertjes maar fatsoenlijk regelen.

TinekeVlinder1 uur geleden

Ik merk dat iedereen nu meteen op “wie betaalt m’n hotel” zit (snap ik ook), maar eerlijk: met 35+ graden op een vol terrein met drank en weinig schaduw krijg je gewoon flauwvallers en paniek en dan is het festival pas écht klaar. Het universum geeft hier gewoon een dikke hint dat dit soort massaevenementen anders moet: meer nachtblokken, schaduw/koelzones en minder mensen tegelijk, anders blijf je elk jaar dit gedoe aantrekken. En ja, als organisatie mag je dan wel ff ruimhartig zijn met omboeken/credits, want anders voelt het als cashen op de energie van teleurgestelde mensen… dat blijft plakken.

MoonchildEsmee1 uur geleden

35 graden op een kaal polderterrein met alcohol en zero schaduw is gewoon vragen om ellende, en dan mogen hulpdiensten het weer oplossen… dat voelt niet echt bewust. misschien is dit het moment om te stoppen met die massale “hard gaan”-cultuur overdag en terug naar natuurlijk: kleiner, meer groen, meer water en rustplekken, dan hoeven onze kinderen later ook niet te leren dat je altijd maar dóór moet tot je omvalt. En ja, als je dan tóch last-minute mensen weert, dan niet alleen geld terug maar ook eerlijk: waarom is er niet allang geïnvesteerd in bomen/koelte i.p.v. nóg een stage met vlammen??

AlexAnsen35 minuten geleden

klopt dat je met die hitte iets móet, maar waarom pas op het laatste moment zo grof met “tienduizenden niet welkom”? zet dan gewoon een simpele regeling neer: ticket terug en een vaste hotel/trein tegemoetkoming op vertoon van bewijs, dan is de schade en het gezeur tenminste te overzien.

Laatste reacties