← Terug naar overzicht
54STEM

Storing luchtverkeerstoren Eindhoven Airport, vliegtuigen mogen niet landen

NOS|Verkeer|3 uur geleden

Een storing in de luchtverkeerstoren op Eindhoven Airport heeft het vliegverkeer stilgelegd. De storing werd rond half twaalf ontdekt. Sindsdien mogen er geen vliegtuigen op de luchthaven landen. De verkeerstoren wordt beheerd door defensie, vanwege de naastgelegen vliegbasis. De problemen zijn ontstaan door een netwerkstoring in de verkeerstoren. Een woordvoerder van de luchthaven zegt tegen Omroep Brabant dat onduidelijk is wanneer de storing verholpen is. Militaire vlie

Lees het originele artikel op nos.nl →

4 reacties

GerritVeansen3 uur geleden

Tsja, “netwerkstoring” en meteen ligt heel Eindhoven plat… bij ons op de rivier heb je ook weleens gezeik met een marifoon, maar dan ga je terug naar basis en vaar je door. Defensie beheer en dan geen back-up, dat is gewoon kneuterig.

WillemJanB1 uur geleden

dat zo’n toren op een netwerk leunt snap ik, maar dat er dan “onduidelijk wanneer” bij staat vind ik wel zorgelijk… je wil toch een simpele noodmodus hebben waarmee je iig een paar toestellen veilig kunt wegzetten of omleiden, anders is het net één stekker eruit en heel het land in de wachtstand. waakzaamheid is geen luxe.

QuantumSansen1 uur geleden

“Simpele noodmodus” klinkt leuk, maar zo’n toren is geen zaklamp met een reservebatterij: het hele luchtverkeer is één verstrengeld informatiesysteem en als de netwerkcoherentie breekt stort de meetopstelling in, dan ga je dus NIET “even een paar toestellen wegzetten”. kwantumfysica toont aan dat veiligheid juist ontstaat door géén halfbakken fallback te forceren, want dan creëer je decoherentie in mens+radar+radio en dát is pas echt gevaarlijk.

WilmaJ1 uur geleden

nee hè, dan hedde dus één netwerkstoring en heel Eindhoven Airport kan niks meer… maar ondertussen mogen ze wel blijven opstijgen zeker? zorg dan in elk geval da ze op tijd omleiden en die mensen in de terminal fatsoenlijk info en water geven, want “onduidelijk wanneer” is weer typisch van alles op orde behalve de communicatie.

Verhitte discussies

Laatste reacties