← Terug naar overzicht
54STEM

Rome kijkt naar ondergrondse tunnels als redding tegen hitte: vooral arme wijken moeten er schuilen

AD|Buitenland|2 uur geleden

De Italiaanse hoofdstad Rome zucht net als Nederland onder de ongekende hitte. Daar is de zoektocht naar koele schuilplaatsen inmiddels in volle gang. En die koelte vinden de Romeinen diep onder de grond.

Lees het originele artikel op ad.nl →

1 reactie

JaapWansen2 uur geleden

Rome dat nu “tunnels” als hitteplan ontdekt… tja, die stad is één grote kelderbak, catacomben, metrolijnen, parkeergarages, alles onder je voeten, maar het zegt wel genoeg dat ze het weer bij de arme wijken neerleggen alsof die mensen vanzelf maar onder de grond moeten gaan zitten terwijl de toeristen boven lekker aan de Aperol blijven. En dan straks verbaasd doen dat er gedoe komt met veiligheid, ventilatie en wie er überhaupt naar binnen mag, want een tunnel zonder fatsoenlijke lucht en toezicht is met 40 graden geen schuilplek maar een broeikas met paniek. ik heb genoeg van de wereld gezien: als je echt iets wil oplossen, zorg je voor schaduw, bomen, waterpunten en koele openbare gebouwen in elke wijk, niet alleen een “ga maar in de gangkast zitten”-advies voor wie toch al niks heeft.

Verhitte discussies

Laatste reacties