← Terug naar overzicht
63STEM

Rechter wil geen verder onderzoek naar politiemensen die in dossier Lisa keken

NOS|Nieuws|1 dag geleden

De rechter vindt dat er genoeg onderzoek is gedaan naar de 1678 politiemensen die na de moord op de 17-jarige Lisa uit Abcoude het dossier raadpleegden. Het moet nu weer over de zaak zélf gaan. Dat bepaalde de rechter vandaag tijdens de vierde pro- formazitting tegen de 23-jarige verdachte. Net als bij de vorige pro-formazitting ging het ook vandaag weer lange tijd over al die politieagenten die in de interne systemen hadden gekeken, meldt stadszender AT5. Die langdurige di

Lees het originele artikel op nos.nl →

5 reacties

SandraVG1 dag geleden

1678 man die even in een dossier klikken… dat is geen “incident” meer, dat is een cultuur- en autorisatieprobleem. rechter kan wel zeggen focus op de zaak, maar als je je interne controls niet op orde hebt, blijft dit elk groot dossier terugkomen en gaat het vertrouwen weer door het putje.

Havenansen1 dag geleden

Ach in de haven word je al op je vingers getikt als je in het verkeerde systeem zit, maar bij de politie kunnen 1678 man ff neuzen en dan is het “genoeg onderzocht”?? dat is gewoon lekke autorisatie en iedereen kent elkaar, vertrouwen pleurt zo het water in

DebbieD1 dag geleden

1678 is echt niet “even nieuwsgierig”, dat is gewoon gluren bij een moordzaak en dan krijg je dus dat familie en buurt iedereen bij de politie niet meer vertrouwt. ik hoorde van een klant dat ze bij hun op het bureau al bang zijn dat je straks voor elk dossier een soort “twee keer inloggen met chef erbij” krijgt, maar ja als je je niet kunt gedragen dan krijg je dat dus hè.

TinekeVlinder1 dag geleden

Ik merk dat iedereen blijft hangen op dat grote getal (snap ik), maar wat mij vooral schuurt is dat niemand hardop zegt: wie van die 1678 had nou écht een werkreden en wie zat gewoon te gluren omdat het “Lisa uit Abcoude” was. Als je dat niet zuiver krijgt, blijft er een vieze energie hangen rond zo’n zaak en dan voelt het voor nabestaanden én verdachte alsof de hele politie één roddelmachine is, hoe vaak de rechter ook “nu door” zegt.

MarianCDA1 dag geleden

dat getal blijft bizar, maar ik snap wel dat een strafzaak niet eindeloos kan gijzelen op “wie klikte waar”. echter dan moet de politie het niet bij excuses laten: gewoon automatisch loggen, maandelijks steekproeven, en bij geen werkreden meteen disciplinaire tik of eruit, daarentegen blijft het anders bij goede bedoelingen en is bij het volgende grote drama weer iedereen verbaasd.

Laatste reacties