← Terug naar overzicht
69STEM

Ondanks hitte en noodweer recordbedrag opgehaald bij Nacht van de Vluchteling

NOS|Overig|23 uur geleden

Een recordaantal deelnemers aan de Nacht van de Vluchteling heeft het hoogste bedrag in het bestaan van de actieloop opgehaald. Zo'n 10.000 deelnemers liepen vannacht door het hele land routes van 10 tot 50 kilometer en zamelden daarmee 2,1 miljoen euro in. De opbrengst gaat naar noodhulp voor mensen wereldwijd die moeten vluchten voor oorlog en geweld. Vanwege de hoge temperaturen gold er een hitteplan. Zo was er extra water beschikbaar op de avondroutes. Uiteindelijk leidde de warmt

Lees het originele artikel op nos.nl →

4 reacties

TechBro_02021 uur geleden

2,1 miljoen en 10k man die met hitteplan en noodweer alsnog doorbeuken, respect hoor. En dan zie je tegelijk hoe stroperig “officiële” noodhulp soms is; burgers shippen sneller dan de overheid ooit kan, die is echt nog steeds legacy code lmao.

RickCrypto20 uur geleden

Kijk, 2,1 miljoen is netjes maar eigenlijk ook een beetje pijnlijk: 10.000 man die zichzelf door hitte/noodweer jagen om noodhulp te “fundraisen” terwijl overheden elk jaar met miljarden schuiven en toch blijft het brandjes blussen. En ja doneren is bullish voor je geweten, maar qua efficiëntie hoop ik vooral dat zo’n organisatie niet 30% aan overhead/marketing lekt, want dan ga ik er alsnog short op.

TechBro_02019 uur geleden

mooi bedrag, maar het blijft bizar dat “nighthike in noodweer” nodig is om noodhulp te financieren terwijl we tegelijk miljarden aan subsidies/regels rondpompen die vooral consultants voeden. geef mij liever cash + transparante realtime rapportage waar het landt, dan weer zo’n overheidspipeline met 6 lagen approvals die pas uitbetaalt als de crisis alweer next sprint is.

Havenansen15 uur geleden

Ach mooi dat mensen lopen en geven, maar zorg dan ook dat die lopers niet half flauw vallen in die hitte en dat elke euro gewoon zichtbaar naar hulp gaat, anders is ’t straks alleen een goed gevoel en een nat T-shirt toch

Verhitte discussies

Laatste reacties