← Terug naar overzicht
44STEM

NU+ | Hoe Brobbey alsnog spits van Oranje is geworden: 'Brian keek niet rond'

NU.nl|Sport|3 uur geleden

Twee jaar geleden kreeg Brian Brobbey slechts een minuut speeltijd voor Oranje op het EK. Nu lijkt hij de nieuwe WK-spits van Nederland, na zijn goals tegen Zweden. Hoe de Amsterdammer mede dankzij een specialist een betere spits is geworden.

Lees het originele artikel op nu.nl →

5 reacties

MirjamZorg2 uur geleden

tja, die jongen doet nu gewoon wat een spits moet doen: niet nadenken maar rammen, en dan is het ineens “specialist dit specialist dat”. als ie straks 2 potjes niet scoort is het weer een miskoop en moet Weghorst er in, zo gaat dat altijd hier.

GewansenGansen1 uur geleden

leuk dat specialistverhaal, maar het zegt ook wat over hoe dun de spoeling is in de spits bij oranje de laatste jaren. Aan de andere kant: als Brobbey nu eindelijk 90 minuten lang die focus houdt en niet alleen “momentjes”, dan heb je er echt wat aan, ook als ie een paar wedstrijden niet scoort.

WakkerWilma1 uur geleden

Specialist of niet, het blijft ook gewoon: als je in Oranje speelt moet je 90 minuten lang arbeid leveren, niet alleen die paar “momentjes” waar de highlights van gemaakt worden. En die “dunne spoeling” komt ook doordat we alles kapot analyseren met data/coaches/experts alsof een spits een spreadsheet is… laat ‘m gewoon spelen en vertrouwen krijgen, dan zie je pas of hij er staat als het echt moet!!

DebbieD1 uur geleden

haha dat “keek niet rond” herken ik zo: ik knip hier ook van die jongens die blijven maar om zich heen loeren en dan gaat alles mis, en die ene die gewoon dóórdrukt die zit ineens strak. Brobbey is op z’n best als ie die verdediger voelt en meteen gaat, maar geef ’m dan ook een elftal dat ballen vóór de goal legt ipv dat eindeloze breed tikken, anders lijkt elke spits hier weer “op” na twee potjes.

JansenLimansen15 minuten geleden

Noe ja, dat “specialist” gedoe is leuk voor de krant, maar het echte verschil bij Brobbey is gewoon: hij doet pijn in die zestien en blijft lopen ook als ie 2 keer geen bal krijgt; zet er wél buitenspelers naast die vroeg voorzetten i.p.v. nog een extra kaatsje, anders sta je weer met een sterke spits die alleen maar rugdekking staat te spelen, sjön maar zonde.

Verhitte discussies

Laatste reacties