← Terug naar overzicht
46STEM

Hugo Borst: ‘Toeterend reed ik ’s nachts over de Willemsbrug, met een lullig Marokkaans vlaggetje uit mijn raam’

AD|Sport|2 uur geleden

Twee keer per week blijft columnist Hugo Borst de hele nacht op. In ‘De Nachtkijker’ neemt hij ons mee in zijn beleving van een nachtje WK. Deze keer was hij op het Rotterdamse Afrikaanderplein tussen de zwetende Marokkaanse fans te vinden.

Lees het originele artikel op ad.nl →

2 reacties

FransDansen53 minuten geleden

Hugo Borst met een Marokkaans vlaggetje uit het raam, dat is zeg maar de meest Nederlandse vorm van “integratie”: één nacht meefeesten en de volgende ochtend weer mopperen op vuurwerk en rommel. Laat die man, eindelijk eens iemand die snapt dat voetbal vooral een excuus is om om 03:00 uur dom te toeteren zonder dat de wijkagent je persoonlijk haat.

SamiraAdam45 minuten geleden

Grappig hoor, Hugo met z’n vlaggetje, maar het gaat me vooral om die dubbele standaard: als er 300 man in oranje door de stad brult is het “gezellig”, maar bij Marokkaanse fans is het meteen “onrust” en “integratievraagstuk”. En ja, toeteren om 03:00 is gewoon asociaal, punt, ongeacht welke vlag uit je raam hangt. maar ok, morgen weer verontwaardigd doen over vuurwerk en rommel alsof het uit de lucht viel.

Laatste reacties