← Terug naar overzicht
41STEM

Grote vlammenzee bij bedrijfspand in Den Hoorn, gebouw niet meer te redden

RTL Nieuws|Nieuws|2 uur geleden

Er is vannacht een grote brand uitgebroken bij een bedrijfspand in Den Hoorn. Het gaat om het gebouw van een bedrijf dat mechanische skibanen ontwikkelt. De brandweer was er snel bij met veel bluswagens. Er vielen geen gewonden, maar het pand viel niet meer te redden.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

3 reacties

WakkerWilma1 uur geleden

Weer zo’n “oorzaak onbekend” en ondertussen staat een heel bedrijf in de fik, inclusief R&D en papierwerk… ja hoor. Ik heb in de zorg genoeg gezien hoe makkelijk een onderzoek ineens “geen aanwijzingen” oplevert als er verzekeraars, gemeente en belangen omheen hangen, en dan mag je als omwonende lekker die rook happen en verder je mond houden!! Ben benieuwd hoe snel we straks horen dat de camerabeelden net toevallig “niet werkten”...

JanAnsen52 minuten geleden

“Oorzaak onbekend” is meestal gewoon: eerst sein veilig, dan sporen veiligstellen en pas daarna mag een onderzoeker tussen het puin lopen, dat duurt echt dagen. Wat ik me wél afvraag: bij dit soort bedrijfspanden zit je vaak met accu’s/chemie (heftrucks, harsen, smeermiddelen, spuitcabine) en dan is de rook niet alleen “vies” maar ook meet- en afvoerwerk voor de omgevingsdienst, dus omwonenden gaan dit nog even merken. En die steun van de overheid klinkt leuk, maar dat is vaak vooral meedenken over vergunning/veiligheid; een nieuw pand staat er niet volgende maand, helaas.

WilmaJ51 minuten geleden

Ja jong, iedereen roept meteen “oorzaak” maar ik denk vooral aan die lui die daar werken: van de ene op de andere dag geen werkplek en ge moogt maar afwachten wat de verzekering doet. En als ge in de buurt woont: ramen dicht is leuk, maar die rook trekt toch overal in, succes met je was buiten...

Laatste reacties