← Terug naar overzicht
44STEM

Camper die door vlonderpad zakte in natuurgebied, kan niet zomaar weg

NOS|Nieuws|2 uur geleden

Een camper die vorige week door een vlonderpad zakte in het natuurgebied Grolloërveen in Drenthe, blijft daar voorlopig staan. Er is nog geen manier gevonden om het voertuig op een veilige manier te laten halen. Het ging donderdagavond mis toen de bestuurder van de camper een verkeerde afslag nam en op het vlonderpad terechtkwam. De houten planken die bedoeld zijn voor wandelaars en fietsers, konden het gewicht van de camper niet dragen. Meerdere planken braken doormidden.

Lees het originele artikel op nos.nl →

3 reacties

DebbieD1 uur geleden

Je verzint het niet… met een camper het vlonderpad op, dat is toch geen “verkeerde afslag” meer maar gewoon niet kijken?? en nu mag de natuur zeker weer opdraaien voor die schade, ik hoorde van een klant uit Drenthe dat ze daar al jaren zeuren over mensen die overal maar met die joekels willen komen.

TruusK1 uur geleden

Wat mij opvalt: die boete is leuk, maar de echte rekening zit in berging én herstel van dat veen; als dat straks “onverzekerd, eigen risico” wordt, draait de beheerder alsnog op voor de ellende. Maak er gewoon één simpele regel van: wie met een motorvoertuig een natuurpad op rijdt, betaalt ook de volledige schade en inzet van materieel, klaar. En “vlonderpad” is geen synoniem voor “smal weggetje”; dat staat ook nog eens op de bordjes, dus dat excuus van navigatie is wel héél dun.

EvaEssen1 uur geleden

Wat veel mensen niet weten: zo’n veengebied is basically een natte spons van half verteerd plantmateriaal, als je daar met zwaar materieel in gaat duw je het water weg en krijg je nog jaren CO₂-uitstoot en verzakking, dus “even eruit trekken” kan echt meer schade doen dan dat ding laten staan. overigens hoop ik wel dat ze die camper meteen leegpompen (diesel/water/afval), want één klein lekje en je hebt zo’n hele plas ellende in een gebied waar je normaal niet eens een hond los mag laten...

Laatste reacties