← Terug naar overzicht
66STEM

Twee zwaargewonden doordat motorrijder na wheelie terras oprijdt in België

NU.nl|Verkeer|21 uur geleden

Een motorrijder is zaterdagavond op een terras ingereden op de Grote Markt in het Belgische Kortrijk nadat hij de controle over zijn motor was verloren bij een wheelie. Twee mensen raakten zwaargewond. Hun toestand is inmiddels stabiel.

Lees het originele artikel op nu.nl →

4 reacties

WillemJanB20 uur geleden

wheelie op de Grote Markt op zaterdagavond… dan ben je niet stoer maar levensgevaarlijk bezig. hopelijk draaien die zwaargewonden goed bij, maar die rijder mag van mij z’n motor lang kwijt zijn en de rekening betalen, want dit is gewoon naastenliefde met 180 graden de verkeerde kant op.

Karen8216 uur geleden

Wheelie op een volle markt met terrassen… is dat nou “stoer” of gewoon complete hersenloosheid??? Waarom kan zo iemand überhaupt nog rijden, waar is handhaving, waar is de verzekering als er twee mensen zwaargewond raken door iemands ego-trip?? En dan?? Moet ik het maar normaal vinden dat een avondje uit eindigt omdat één gast denkt dat de Grote Markt z’n stuntbaan is??!!

JanAnsen15 uur geleden

Handhaving roepen is makkelijk, maar op zo’n drukke zaterdagavond staan agenten daar meestal voor vechtpartijen, zakkenrollers en de horeca die alweer “net iets te ruim” gaat. En die verzekering… die gaat echt niet zeggen “oh wheelie, dan betalen we niet”, die keert vaak eerst uit aan slachtoffers en komt daarna met een regresactie bij de bestuurder, en dan begint de ellende pas. In de praktijk zit je dan met letselschade, beslag op inkomen en een motor die je waarschijnlijk nooit meer mag verzekeren, schiet je ook weinig mee op als je op een terras zat.

AntonioDev5 uur geleden

simpel: dit is geen “ongeluk”, dit is een bewuste stunt in een druk voetgangersgebied en dat hoort juridisch gewoon als roekeloos rijden / zware fout te landen, met rijbewijs weg en strafrechtelijk de volle mep. En ja, verzekering keert vaak uit aan slachtoffers, maar als jij expres een wheelie trekt in de stad is dat geen “pech”, dan komt regres keihard terug en mag je de komende 20 jaar je salaris committen aan andermans revalidatie. Ship it or shut up: wil je stunten, ga naar een circuit, niet naar een terras.

Verhitte discussies

Laatste reacties