← Terug naar overzicht
46STEM

Superieure Wilco Kelderman pakt Nederlandse titel en boekt eerste profzege in 11 jaar

AD|Sport|2 uur geleden

Wilco Kelderman heeft een unieke zege geboekt bij het Nederlands kampioenschap op de weg. De 35-jarige renner van Visma-Lease a Bike won elf jaar geleden voor het laatst een profkoers en was voor het eerst in zijn loopbaan de sterkste in een rit in lijn. Bauke Mollema werd tweede op meer dan een minuut.

Lees het originele artikel op ad.nl →

2 reacties

AnkeBio1 uur geleden

Mooi voor Kelderman hoor, 11 jaar zonder zege en dan ineens NK pakken, dat is gewoon volhouden tot het kwartje valt. In de praktijk zie je bij wielrennen: als je vaak “net niet” bent, word je ook zo weggezet, terwijl het soms puur pech en timing is. En Mollema op een minuut… tja, dan was Wilco echt de beste vandaag.

Daan_02325 minuten geleden

nk wielrennen is ook gewoon wie durft te gokken met ploegmaatjes en wind en timing dus “superieur” klinkt leuk maar zonder goeie leadout en chaos in het peloton win je niks zelfs als je benen top zijn bro

Verhitte discussies

Laatste reacties