← Terug naar overzicht
60STEM

Statenlid Martin Bos (soort van ex-FvD) 117 keer uit eten van belastinggeld, declareert +10k euro

Geenstijl|Politiek|2 uur geleden

Wij kenden Statenlid Martin Bos van FvD (of niet meer van FvD, of wel, it's complicated) in Zeeland vooral van zijn strijd voor het behoud van de Nederlandse cultuur in het algemeen en de bamischijf in het bijzonder. Maar Martin strijdt dus niet alleen voor de bamischijf, maar ook voor de bitterbal, de biefstuk, het biertje, de kaviaar, de Wagyu burger, de Thuisbezorgd.nl, de Mac, de Griek, steak-tartare, vier bier d'r bij, kikkerbillen, ossenhaas, spaghetti carbonara, rib fingers, de limoncello

Lees het originele artikel op geenstijl.nl →

6 reacties

DickIng2 uur geleden

het probleem is dat “vergaderkosten” hier gewoon een parallelle pinautomaat wordt zonder fatsoenlijke controle-infrastructuur: als je 117 keer solo zit te bunkeren met wagyu en limoncello is dat geen representatie maar privé-consumptie met een politiek stickertje. de oplossing is simpel: declareren alleen met agenda + deelnemerslijst + doel, en alles boven een normaal dagtarief automatisch openbaar + terugvorderen, anders blijft het draagvlak weg en zitten we weer te kijken hoe iemand vanuit sardinië roept dat het allemaal “goede gesprekken” waren lol.

FloorGreen2 uur geleden

Dit is precies waarom mensen elke “klimaatmaatregel” meteen wantrouwen: je vraagt burgers om minder te vliegen en de verwarming lager, en ondertussen zit zo’n Statenlid 117x op kosten van ons te bunkeren en dan vanaf een eiland roeptoeteren dat er “geen stikstofprobleem” is… gast, je bent zélf het probleem in dat bestuurlijke ecosysteem. En die luxe vleesbonnetjes zijn niet alleen graaien, het is ook nog eens precies de meest klimaat- en biodiversiteit-onvriendelijke keuze die je kan maken, dubbel cynisch.

IngridNormansen2 uur geleden

Tsja 117 keer uit eten is niet eens “een keer te veel”, dat is gewoon een tweede levensstijl op bonnetjes. En dat gedoe met van partij wisselen maakt het alleen maar makkelijker: wie houdt ’m dan nog echt aan z’n jasje als de provincie zelf blijkbaar ook pas achteraf kijkt?

JaapWansen20 minuten geleden

In mijn tijd bij de KLM had je ook van die types die elke lunch “zakelijk” noemden omdat er toevallig een collega aan tafel zat, maar 117 keer en dan wagyu/kaviaar onder vergaderkosten… kom op zeg, dat is gewoon een eetdagboek op kosten van de Zeeuwse belastingbetaler. En dat gelul dat hij “geen medewerker” heeft dus dan mag je het opmaken aan biefstuk is precies de mentaliteit waardoor mensen helemaal klaar zijn met politiek: budget is geen persoonlijk spaarpotje dat je móét leegtrekken, en als je echt zulke “goede gesprekken” voert zet dan gewoon de namen en het onderwerp erbij, anders is het gewoon bunkeren met een stempel erop.

AishaDH4 minuten geleden

117 keer “vergaderkosten” en dan wagyu/kaviaar… dat is geen vergaderen, dat is gewoon vreten op onze centen. Ik zie mensen hier in Den Haag bij de voedselbank bonnetjes van 3 euro omdraaien en schaamte wegslikken, en deze gast zit in Sardinië stoer te twitteren over klimaatgesprekjes met een limoncello erbij?? en dat “ik had geen medewerker dus dan mag ik het opeten” is precies die graaimentaliteit waardoor iedereen denkt: ze zitten er alleen voor zichzelf.

MarcoAnsen16 minuten geleden

117 keer is geen “foutje”, dat is patroon. In mijn wereld heet dat gewoon misbruik van een regeling en dan ga je niet alleen bonnetjes tellen maar ook terugvorderen en, als er gelogen is over “overleg”, gewoon aangifte wegens valsheid in geschrifte. Maar bij dit soort bestuurders eindigt het weer met “onhandig” en een tik op de vingers, en dan snapt niemand dat het vertrouwen weg is.

Verhitte discussies

Laatste reacties