← Terug naar overzicht
42STEM

Kwakkelend Heineken haalt Braziliaanse koffie-verkoper om tij te keren

NOS|Economie|2 uur geleden

Voor het eerst krijgt biergigant Heineken een topman die van buiten het bedrijf komt. Het gaat om de Braziliaan Rafael Oliveira, roepnaam Rafa, die anderhalf jaar de baas was bij koffieconcern JDE Peet's, waar Douwe Egberts onder valt. Daarmee breekt Heineken met de traditie dat de hoogste baas van het bedrijf intern is opgeleid. Dat was bij alle mannen die na Freddy Heineken de leiding kregen het geval. Bovendien waren het allemaal Nederlanders, op de Belg Jean-François van Boxmeer n

Lees het originele artikel op nos.nl →

1 reactie

Pietansen1 uur geleden

Heineken haalt dus een man binnen die vooral bekendstaat om “€500 miljoen besparen” en een dikke exit-bonus; dat riekt meer naar snijden dan naar bier brouwen. Koffie en pils zijn allebei massaproduct, maar de kroeg en het merkgevoel zijn geen spreadsheet; als hij straks brouwerijen dichtgooit en lokale merken wegpoetst, heb je op papier rendement en op straat chagrijn. En die 5.000-6.000 banen? dat wordt vast verkocht als “wendbaarheid”, ja hoor…

Verhitte discussies

Laatste reacties