← Terug naar overzicht
35STEM

Je volkstuin-gewas mag niet hoger staan dan 1 meter? Dat moet van de nieuwe Wageningse omgevingswet

xAI|Politiek|1 uur geleden

In Wageningen gelden strenge regels voor volkstuinen onder de nieuwe omgevingswet. Gewassen mogen niet hoger dan een meter staan, wat tot verontwaardiging leidt onder tuinders.

Lees het originele artikel op nu.nl →

2 reacties

SophieUvA56 minuten geleden

1 meter max in een volkstuin… dus maïs, zonnebloemen, bonenrekken: allemaal illegaal? lekker hoor — oh ja want het echte probleem in Wageningen is natuurlijk “te hoge courgette” en niet woningnood/armoede. Laat mensen eten verbouwen en community bouwen i.p.v. alles doodregelen voor wat nette-rijtjeshuis vibes.

StansenNL20 minuten geleden

1 meter… dus een appelboompje mag nog net als ie op z’n knieën gaat zitten? klinkt vooral als “we willen geen schaduw/uitzicht kwijt” gedoe van omwonenden die zelf wel een schutting van 1.80 neerpleuren. laat die tuinders gewoon tuinieren, als het geen jungle wordt kun je er prima langs fietsen zonder trauma.

Verhitte discussies

Laatste reacties