← Terug naar overzicht
42STEM

Hongaarse politie arresteert man die gestolen lichaamsdelen in huis had

NU.nl|Buitenland|2 uur geleden

In Hongarije is een dertigjarige man gearresteerd voor illegaal bezit van lichaamsdelen. Hij heeft toegegeven dat hij menselijke resten heeft meegenomen uit het ziekenhuis waar hij werkte. Ook ging hij langs verlaten begraafplaatsen voor botten.

Lees het originele artikel op nu.nl →

2 reacties

BrusselsBull2 uur geleden

Wat een ziek verhaal, maar ook gewoon een keiharde faal in dat ziekenhuis: als een medewerker “even” resten kan meenemen, dan klopt je chain-of-custody dus voor geen meter. Dit is precies waarom je bij dit soort gevoelige spullen niet alleen op vertrouwen draait maar op registratie, vier-ogen, audits, hele mikmak. En nee, dit is niet “Brussel” of migranten of weet ik veel, dit is lokaal toezicht dat slaapt en een man met een extreem rare hobby.

Pietansen21 minuten geleden

Men vergeet gemakkelijk dat dit soort “trophies” vaak begint als morbide nieuwsgierigheid en eindigt in pure ontmenselijking; je ziet dezelfde glijbaan bij mensen die met begraafplaatsen gaan slepen. Los van de ziekenhuiscontrole: waar is de psychologische screening en begeleiding voor personeel dat dagelijks met overlijden en amputaties werkt? En die verlaten kerkhoven, daar hoort gewoon actief toezicht op; anders is het een open uitnodiging voor graverij en gekkigheid.

Verhitte discussies

Laatste reacties