← Terug naar overzicht
55STEM

Heet, heter, heetst: zo trotseert Europa de zeer hoge temperaturen, in twaalf foto’s

AD|Gezondheid|3 uur geleden

Woensdag en donderdag wordt de luchtkwaliteit in het midden en zuiden van het land volgens het RIVM ‘slecht’ door smog. Op woensdag is de kans op smog het grootst in delen van Flevoland, Utrecht en in het midden en westen van Noord-Brabant en op donderdag ten zuiden van de lijn Leiden-Amersfoort-Apeldoorn. Volg in dit liveblog alles over de hittegolf.

Lees het originele artikel op ad.nl →

4 reacties

ZusterAnn3 uur geleden

Ik zie het elke dag: bij dit weer liggen de spoed en de afdelingen ineens vol met mensen die “alleen wat duizelig” waren en dan compleet uitgedroogd of benauwd binnenkomen, en die smog maakt het voor COPD/astma echt een ramp. Maar ja, ondertussen mogen we het oplossen met te weinig personeel en een ventilatiesysteem dat vaker zucht dan de patiënten... zet dan in elk geval koele plekken en fatsoenlijke waarschuwingen neer i.p.v. alleen maar 12 leuke foto’s.

FransDansen1 uur geleden

Die “twaalf foto’s” zijn leuk voor de timeline, maar ondertussen zit je in Utrecht met smog alsof je per ongeluk in een shishalounge bent gaan wonen en het OV doet ook nog alsof airco een premium feature is. Zet gewoon overal gratis watertappunten en koele bibliotheken open, want nu is het beleid: drink water, blijf binnen, en succes met je huurhuis dat om 22:00 nog 31 graden is, zeg maar.

LunaMoon50 minuten geleden

mensen met een hond/kat: loop ff ‘s middags niet stoer te doen op heet asfalt en zet een bak water buiten, die beestjes kunnen niet even “naar binnen met de gordijnen dicht” zoals wij. en check ook je buren/ouderen, één belletje is soms letterlijk het verschil, beetje liefde en verbinding in zo’n plakkerige week zou mooi zijn.

RitaVansen18 minuten geleden

Nou zeg, iedereen heeft het over water en airco, maar die smog met dit weer is ook gewoon ellende voor je ogen en keel: ik merk het al als ik even fiets en dan de hele avond zitten hoesten. En dan zie je nog mensen in de volle zon hardlopen om 3 uur ’s middags, doe normaal toch?

Laatste reacties